„Metro” zmienia się w „Metrocafe.pl” ze stronami lokalnymi. „Dostosowujemy się do oczekiwań czytelnika”
W piątek 4 września br. ukaże się pierwsze wydanie dziennika „Metrocafe.pl” (Agora), który jest nową odsłoną bezpłatnej gazety „Metro” ze zmienionym logiem i odświeżoną makietą pisma. - Chcemy dostosować się do oczekiwań czytelnika i do tempa jego życia - wyjaśnia Joanna Garbaczewska, wydawca „Metrocafe.pl”.
- Zmienia się otoczenie wokół nas, uznaliśmy zatem, że powinniśmy zmienić również nasz dziennik. Chcemy dostosować się do oczekiwań czytelnika i do tempa jego życia. Ostatnie duże zmiany w „Metrze” miały miejsce 5 lat temu, a rynek bardzo mocno przez ten czas ewoluował - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Garbaczewska, wydawca „Metrocafe.pl”.
Dziennik - oprócz loga i makiety - zyskał duże plakatowe okładki, a także wyróżnione kolorowe tytuły i leady. Na pierwszej stronie znajdują się zapowiedzi najważniejszych artykułów. W nowej wersji bezpłatnej gazety ograniczono teksty newsowe - przegląd najważniejszych informacji znajduje się na drugiej stronie dziennika.
Od teraz czytelnicy znajdą więcej praktycznych porad i tekstów o stylu życia. Cyklicznie publikowane będą artykuły poświęcone pracy i edukacji (w poniedziałki), nieruchomościom (w czwartki) oraz wydarzeniom kulturalno-rozrywkowym (w piątki). W każdy czwartek do wydania dołączone zostaną strony lokalne (Warszawa, Wrocław, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Katowice, Łódź i Kraków) z najważniejszymi wydarzeniami w regionie. W tym dniu wydanie będzie miało zwiększoną objętość. Docelowo wydawca chce dodać strony lokalne również w inne dni tygodnia.
- Chcemy być potrzebni i kojarzyć się z miłą chwilą. Doszliśmy do wniosku, że naszą najmocniejszą stroną jest dostarczanie praktycznych, przydatnych treści, które będą ułatwiać życie naszym czytelnikom - tłumaczy Garbaczewska.
Agora zapowiada, że przeformatowanie „Metra” jest kontynuacją zmian wprowadzanych od czerwca w momencie odświeżania serwisu internetowego. Wydawca dąży do dużej symetrii między papierem a internetem. - Po uruchomieniu serwisu Metrocafe.pl uznaliśmy, że warto takie same zmiany wprowadzić również w wydaniu papierowym, żeby czytelnicy otrzymywali spójny kontekst na różnych nośnikach. Zmiany dobrze podsumowuje stwierdzenie: piszemy praktycznie o wszystkim, praktycznie wszędzie - podkreśla Joanna Garbaczewska.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Stanowisko redaktora naczelnego „Metrocafe.pl” objął Michał Gwiazdowski, który pełni również funkcję dyrektora programowego w pionie Czasopisma i prasa bezpłatna Agory. Gwiazdowski odpowiada także za serwis internetowy Metrocafe.pl. Jego zastępcami pozostają Anna Gąsiorowska i Krzysztof Olszewski.
„Metrocafe.pl” ukazuje się w nakładzie 400 tys. egz. i w dalszym ciągu będzie dystrybuowany przez kolporterów w najruchliwszych punktach miast oraz na skrzyżowaniach. Po kilku latach Agora powraca do dystrybucji gazety wśród kierowców - w czwartki i piątki około 20 proc. nakładu będzie rozdawane kierowcom przy sygnalizacjach świetlnych (kiedy pali się czerwone światło). Kolporterzy, stojący przy wejściu na przejścia dla pieszych oraz na pasach zieleni, będą wręczać gazety kierującym pojazdy.
Przeformatowanie dziennika wspiera akcja promocyjna w miastach, gdzie wydawane jest „Metrocafe.pl” i obejmuje outdoor, radio (rozgłośnie Grupy Radiowej Agory) i kina sieci Helios. W najbliższym czasie zostanie również uruchomiona akcja ambientowa na ulicach miast.
Dołącz do dyskusji: „Metro” zmienia się w „Metrocafe.pl” ze stronami lokalnymi. „Dostosowujemy się do oczekiwań czytelnika”