Meta pokazała swój ulepszony model sztucznej inteligencji. Będą kolejne usprawnienia AI
Szef Mety Mark Zuckerberg ogłosił wprowadzenie przez koncern nowej generacji swojego najnowocześniejszego, dużego modelu językowego open source, Meta Llama 3. Zapowiedział także najważniejsze aktualizacje dla autorskiego asystenta Meta AI.
Meta Llama 3 to ogólnodostępny duży model językowy, który zawiera wstępnie wyszkolone i dopracowane pod względem instrukcji modele językowe z parametrami 8B i 70B, które mają szerokie zastosowanie w wielu dziedzinach. Llama 3 wykazuje najnowocześniejszą wydajność w szerokiej gamie branżowych testów porównawczych i oferuje nowe możliwości, w tym ulepszone rozumowanie – opisuje Meta w komunikacie.
Zobacz: Facebook i Instagram będą oznaczać treści od sztucznej inteligencji
Meta udostępnia modele Llama 3
Modele Llama 3 będą wkrótce dostępne na platformach AWS, Databricks, Google Cloud Vertex AI, Hugging Face, Kaggle, IBM WatsonX, Microsoft Azure, NVIDIA i Snowflake oraz przy wsparciu platform oferowanych przez AMD, AWS, Dell, Intel, NVIDIA i Qualcomma.
Ponadto firma zapowiedziała wprowadzenie nowych narzędzi prywatności i bezpieczeństwa w postaci Llama Guard 2, Code Shield i CyberSec Eval 2.
W nadchodzących miesiącach można spodziewać się wprowadzenia nowych opcji, dłuższych okien kontekstowych, dodatkowych rozmiarów modeli i zwiększonej wydajności – wylicza właściciel Facebooka. Udostępniony zostanie też artykuł badawczy dotyczący Llamy 3. Meta rozpoczęła również szkolenie na modelu parametrycznym 400B.
Zobacz: Meta wprowadza nowe funkcje dla reklamodawców w katalogu Advantage
Meta AI
Meta AI można używać w m.in w kanałach, czatach, czy wyszukiwaniu. Jest dostępna w aplikacjach Meta, aby pomóc użytkownikom w wykonywaniu zadań i uzyskiwaniu dostępu do informacji w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania używanej aplikacji.
Generowanie obrazów przez Meta AI po aktualizacji odbywa się także w trakcie pisania. Dzięki temu można stworzyć okładki albumów dla swojego zespołu, znaleźć inspirację dla udekorowania swojego mieszkania, wysłać niestandardowe GIF-y i nie tylko.
Z należących do koncernu platform Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp na koniec grudnia ub.r. codziennie korzystało 3,19 mld osób (8 proc. więcej niż przed rokiem), a przynajmniej raz w miesiącu - 3,98 mld (po wzroście o 6 proc.).
Dołącz do dyskusji: Meta pokazała swój ulepszony model sztucznej inteligencji. Będą kolejne usprawnienia AI