Mega Avans wprowadza klientów w błąd
Komisji Etyki Reklamy uznała, że gazetka internetowa promująca ofertę Mega Avans wprowadza odbiorców w błąd. Autor skargi na ten przekaz zauważył, że hasłu „Wszystko za -50 proc. ceny” towarzyszy napis małą czcionką „Druga połowa płatna za pół roku”.
Autor protestu przeciwko gazetce internetowej promującej ofertę Mega Awans zauważył, że skoro w tym przekazie hasło główne „Wszystko za -50 proc. ceny” jest uzupełnione o wiele mniejszym napisem „Druga połowa płatna za pół roku”, to nie jest to obniżka ceny o połowę, tylko sprzedaż ratalna. Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty wprowadzania odbiorców w błąd i możliwego wpływania przez to na ich decyzje zakupowe. Przekaz oskarżono również o to, że narusza regułę komunikacji reklamowej nakazującą przedstawianie sprzedaży ratalnej, na kredyt lub innych form kredytu konsumenckiego w taki sposób, by nie było wątpliwości co do rzeczywistej ceny końcowej i innych warunków kupna.
Odpowiedzialna za tę reklamę firma Avans International nie ustosunkowała się do tych zarzutów. Natomiast Komisji Etyki Reklamy po rozpatrzeniu sprawy uznała hasło „Wszystko za -50 proc. ceny” za zupełnie nietrafione, podkreślając, że cena łączna towaru powinna być komunikowana konsumentom wyraźnie, a nie za pomocą znacznie mniejszej czcionki. Instytucja oceniła jednocześnie, że w obecnej formie reklama narusza poczucie odpowiedzialności społecznej i dobre obyczaje. W konsekwencji komisja uznała, że przekaz może wprowadzać odbiorców w błąd, dlatego konieczne jest wprowadzenie w nim zmian.
Dołącz do dyskusji: Mega Avans wprowadza klientów w błąd