SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UOKiK: MediaMarkt naruszył interesy klientów w reklamach promocji „50 rat 0%”

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że cztery spółki z grupy MediaMarkt Polska naruszyły interesy klientów, podając niewystarczające informacje w kampanii reklamującej promocję „50 rat 0%” realizowaną wspólnie z Santander Consumer Bankiem.

Decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczy promocji „50 rat 0%”, realizowanej przez MediaMarkt Polska we współpracy z Santander Consumer Bankiem od listopada 2015 do lutego 2016 roku.

Regulator zgłosił zastrzeżenia do kampanii reklamującej ofertę, prowadzonej na billboardach i w gazetkach reklamowych. Zwrócił uwagę, że nie podano w nich informacji o całkowitej kwocie i stopie oprocentowania kredytu (wraz z wyodrębnieniem opłat uwzględnianych w całkowitym koszcie kredytu, rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania, czasu obowiązywania umowy, całkowitej kwoty do zapłaty przez konsumenta i wysokości rat).

W reklamach nie było też danych o zakresie umocowania do dokonywania czynności faktycznych lub prawnych oraz informacji, czy pośrednik kredytowy współpracuje z kredytodawcami, a także informacji o nazwach kredytodawców współpracujących z MediaMarkt Polska.

Według prezesa UOKiK stanowi to naruszenie Ustawy o kredycie konsumenckim oraz godzi w zbiorowe interesy konsumentów.

Regulator nie zgodził się ze stanowiskiem MediaMarkt Polska, że w odniesieniu do kredytów oferowanych w formule „0%” nie są stosowane obowiązki informacyjne wskazane w Ustawie o kredycie konsumenckim. Spółka tłumaczyła, że „skoro Bank oferował kredytobiorcom kredyt w formule ‘wszystkie raty 0%’, wszelkie dodatkowe świadczenia stanowiące przedmiot zobowiązania klienta wynikały z faktu, iż w danym przypadku korzystał on z dodatkowych produktów finansowych (np. ubezpieczenia)”, przy czym „w takim przypadku kredytobiorca podejmował swobodną decyzję o skorzystaniu z usługi dodatkowej oraz o poniesieniu związanych z tym kosztów”.

MediaMarkt ma zamieścić link do decyzji UOKiK

Prezesa UOKiK nakazał MediaMarkt Polska zamieścić u góry strony głównej swojego serwisu internetowego link do decyzji Urzędu. Link ma być tam widoczny przez trzy miesiące, wskazano wielkość, rodzaj i kolor jego czcionki.

Firmę obarczono też kosztami postępowania UOKiK wynoszącymi kilkaset zł. Osobne decyzje wydano wobec czterech spółek zależnych MediaMarkt Polska (sieć MediaMarkt jest zarządzana w naszym kraju poprzez grupę spółek zależnych).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Decyzja jest nieprawomocna, MediaMarkt Polska może odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Biuro prasowe firmy nie odpowiedziało na razie na pytania portalu Wirtualnemedia.pl, czy złożone zostanie odwołanie.

Dołącz do dyskusji: UOKiK: MediaMarkt naruszył interesy klientów w reklamach promocji „50 rat 0%”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
m.
Po siedmiu latach kara: zamieszczenie linku i kilkaset złotych kosztów postępowania. Mogą się z tego nie podnieść
odpowiedź
User
Dorota
Do UOKiK - Media Markt itd itp to wielomiliardowe giganty, nie dawajcie takim kar w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych bo to wywołuje u nich salwy śmiechu, jeżeli już wystawiacie takim molochom kary to nie to będzie kilka miliardów złotych - dopiero takie sumy poczują.
odpowiedź
User
fgbgg
150 zł. kary. Bez komentarza.
odpowiedź