Mecom: wolniejszy spadek wpływów z reklam, w Polsce o 10 proc.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku europejski koncern wydawniczy Mecom zanotował 3-proc. spadek przychodu z reklam.
To dużo lepszy wynik w porównaniu z IV kwartałem roku ubiegłego, kiedy grupa zanotowała 13-proc. spadek. Styczeń i luty przyniosły co prawda jeszcze 8-proc. spadki, ale w marcu wpływy z reklam firmy zwiększyły się o 5 proc.
W I kwartale na swoich dwóch największych rynkach - holenderskim i duńskim - Mecom zanotował spadek przychodu z reklam odpowiednio o 3 i 4 proc. Z kolei w Norwegii wpływy "marginalnie" się zwiększyły, a w Polsce (Media Regionalne, Presspublica) spadły o 10 proc.
Koncern spodziewa się, że w pierwszej połowie tego roku jego przychód z reklam w prasie będzie niższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, a w drugiej połowie wyniesie mniej więcej tyle samo co rok wcześniej.
Mecom poinformował również, że kontynuowany przez niego program oszczędnościowy przyniósł w I kwartale 7-proc. redukcję kosztów własnych.
Dołącz do dyskusji: Mecom: wolniejszy spadek wpływów z reklam, w Polsce o 10 proc.