SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Maspex inwestuje na Ukrainie

Maspex ma zgodę ukraińskich władz na przejęcie producenta napojów Rosynki.

Ukraiński urząd antymonopolowy (AMCU) wydał zgodę na przejęcie przez największego polskiego producenta napojów bezalkoholowych, spółkę Maspex kontrolnego pakietu akcji ukraińskiego producenta napojów, spółki Rosynka, podał AMCU w komunikacie w piątek.

"Udzielono zgody spółce Maspeks (Wadowice, Polska), zajmującej się produkcją kakao, czekolady i wyrobów cukierniczych na przejęcie ponad 50% akcji ‘Kijowskiej fabryki napojów bezalkoholowych Rosynka'" - podano w komunikacie AMCU.

Obecnie kilku inwestorów prowadzi w Rosynce due diligence, jak poinformowali przedstawiciele spółki serwis o fuzjach i akwizycjach DealWatch, należący do grupy Euromoney. Nie chcieli jednak podać nazw tych podmiotów.

Według ich informacji, w lutym br. fundusz private equity Advent zwyciężył w przetargu na zakup Rosynki, pokonując 25 konkurentów. Jednak do transakcji nie doszło - przedstawiciele Rosynki nie podali powodów.

Z kolei rzecznik prasowy Maspeksu Dorota Liczka powiedziała DealWatchowi, że obecnie spółka nie udziela informacji odnośnie decyzji AMCU ani o wartości potencjalnej transakcji.

"Maspex opublikuje komunikat prasowy w tej sprawie tylko wtedy, jeśli dojdzie do finalizacji transakcji" - powiedziała Liczka.

Realizacja transakcji - jak podkreślają analitycy DW - byłaby zgodna z ogłoszoną na początku tego roku strategią Maspeksu, zakładającą umocnienie pozycji na rynku wody mineralnej.

Rosynka to jeden z największych na Ukrainie producentów napojów, oferującym ponad 30 rodzajów tego typu produktów.

Po trzech kwartałach tego roku ukraińska spółka miała 3,5 mln USD zysku netto przy 38,2 mln USD przychodów. W 2005 roku miała odpowiednio 3,12 mln USD zysku i 43,3 mln USD przychodów.

Najwięksi udziałowcy firmy to Municipal Service Company (19%), Denion (18%) i Afan-Invest (18%).

Maspex miał w ub. roku 37% udziału w polskim rynku soków i napojów chłodzących (m.in. marki Kubuś i Tymbark) oraz 29% na rynku makaronów (Lubella). jest także producentem m.in. kawy cappuccino (La Festa).

W 2006 roku Maspex miał 55,5 mln zł skonsolidowanego zysku brutto przy 2 mld zł przychodów.

Grupa jest obecna m.in. na rynkach Czech, Rosji, Rumunii oraz na Słowacji i na Węgrzech.

Dołącz do dyskusji: Maspex inwestuje na Ukrainie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl