Marcin Skabara dyrektorem Agencji Kreacji Filmu i Serialu TVP, Stanisław Bortkiewicz także wicedyrektorem Biura Reklamy
Marcin Skabara został dyrektorem Agencji Kreacji Filmu i Serialu TVP. Z kolei Stanisław Bortkiewicz objął stanowisko wicedyrektora Biura Reklamy. - To proces nieuniknionej transformacji segmentu reklamy w "biuro reklamy online" - powiedział Bortkiewicz portalowi Wirtualnemedia.pl.
Dotychczasowy zastępca dyrektora biura programowego TVP, od lutego br. jest dyrektorem Agencji Kreacji Filmu i Serialu TVP, która powstała latem 2016 r. Zastąpił na tym stanowisku Agnieszkę Porzezińską.
Marcin Skabara, który teraz jest na urlopie, nie chciał komentować swojego awansu. Dodał jednak, że informacja o zmianie stanowiska miała być podana mediom dopiero w marcu.
Skabara pracę w Telewizji Polskiej jako zastępca dyrektora programowego rozpoczął w maju 2018 r. Wcześniej przez trzy lata pracował jako niezależny konsultant, zajmował się głównie strategią treści wideo w internecie oraz marketingiem internetowym.
Jeszcze wcześniej pełnił funkcję brand directora w Sony Pictures Television Networks na region Europy Środkowej. Z kolei w latach 1999-2012 był związany z HBO Polska. Pełnił tam kolejno funkcje koordynatora ds. sprzedaży i marketingu HBO, marketing i brand managera AXN, dyrektora wszystkich stacji AXN oraz dyrektora marketingu firmy. Wcześniej przez osiem lat był prezenterem w Radiu Puls i Złote Przeboje (Grupa Radiowa Agory).
Stanisław Bortkiewicz będzie łączył dwie funkcje
Nowe stanowisko w Telewizji Polskiej otrzymał też Stanisław Bortkiewicz. Dotychczasowy dyrektor biura spraw korporacyjnych TVP został pod koniec października 2019 r. zastępcą dyrektora Biura Reklamy TVP. Bortkiewicz będzie łączył oba stanowiska.
Jak nas poinformował Bortkiewicz, będzie rozwijał segment reklamy online. - Decyzja prezesa TVP oznacza, że widzi i docenia on potrzebę wzmocnienia tego kierunku rozwoju. Obowiązki, które na mnie nałożono, nie są dublowaniem wcześniejszych zadań Biura Reklamy, ale ich rozszerzeniem, zgodnie z aktualnymi wyzwaniami rynkowymi - mówi Stanisław Bortkiewicz portalowi Wirtualnemedia.pl.
"Nieunikniona transformacja w biuro reklamy online"
Jak dodaje, połączenie funkcji dyrektora biura spraw korporacyjnych z funkcją wicedyrektora Biura Reklamy "ułatwi konieczny proces zmian w całej organizacji".
- W najbliższych latach media ściśle połączą świat telewizji linearnej i online, a reklama będzie spersonalizowana oraz emitowana i sprzedawana w coraz bardziej zautomatyzowany sposób. Dlatego za cel stawiam sobie udział w zintegrowaniu oferty TVP: linearnej i online, począwszy od jej planowania, produkcji, marketingu, dystrybucji oraz jak najwyższy poziom personalizacji reklamy i jej nowoczesną sprzedaż. W zakresie samego Biura Reklamy TVP, chciałbym mieć swój udział w procesie jego nieuniknionej transformacji w "biuro reklamy online" - podkreślił Bortkiewicz.
Dyrektorem biura spraw korporacyjnych Stanisław Bortkiewicz został w lutym 2016 roku. Wcześniej zarządzał własnymi firmami. W latach 2004-2006 był prezesem MPWiK w Warszawie, a w latach 1998-2003 prezesem ZPC Ursus. Wcześniej był również dyrektorem ZOZ Ostróda.
Mimo wielu prób kontaktu z Centrum Informacji TVP nie udało nam się uzyskać komentarza w sprawie zmian kadrowych u publicznego nadawcy.
W 2018 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
Dyrektorzy i ich zastępcy w Telewizji Polskiej zarabiali średnio 21,8 tys. zł miesięcznie brutto, doradcy zarządu - 20,8 tys. zł, dziennikarze motywacyjni - 7,5 tys. zł, a ci honoraryjni - 12,2 tys. zł. Członkowie zarządu Jacek Kurski i Maciej Stanecki zainkasowali łącznie 811,8 tys. zł. Wiosną 2019 r. z zarządu spółki odwołano Macieja Staneckiego, a powołano Marzenę Paczuską i Mateusza Matyszkowicza.
TVP i Polskie Radio w dwa lata dostały 2,4 mld zł pomocy publicznej
W 2017 roku Telewizja Polska i Polskie Radio otrzymały 1,677 mld zł środków publicznych, a w 2018 roku - 741,5 mln zł. Za podzielenie tych środków odpowiadała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, większość przyznała Telewizji Polskiej.
I tak w 2018 roku TVP dostała 385,5 mln zł, Polskie Radio - 186,3 mln zł, a 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia - 169,7 mln zł.
Według danych UOKiK-u w 2017 roku środki przyznane mediom publicznym stanowiły 5,5 proc. łącznej kwoty 30,57 mld zł pomocy publicznej, a w 2018 roku - 3,4 proc. z 21,75 mld zł.
Środki publiczne uzyskane przez TVP i Polskie Radio to przede wszystkim wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego, które są klasyfikowane jako środki publiczne. W 2018 roku wyniosły 741,5 mln zł, a abonament opłacało jedynie 994,6 tys. osób i firm.
Do tego doszła pierwsza rekompensata z tytułu wpływów nieuzyskanych z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Przyznano ją, w wysokości 960 mln zł, na przełomie 2017 i 2018 roku w ramach nowelizacji ustawy budżetowej, z tej kwoty TVP przydzielono 860 mln zł, Polskiemu Radiu - 62,2 mln zł, a działającym jako osobne spółki 17 rozgłośniom regionalnym Polskiego Radia - 57,8 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Marcin Skabara dyrektorem Agencji Kreacji Filmu i Serialu TVP, Stanisław Bortkiewicz także wicedyrektorem Biura Reklamy