SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mały wpływ internetu na decyzje zakupowe

Internet jest często wykorzystywanym narzędziem przy podejmowaniudecyzji o zakupie danego produktu, ale jego wpływ jest tutaj mały wporównaniu ze znajomymi czy samymi sprzedawcami.

Taki wniosek wypływa z raportu organizacji Pew Internet andAmerican Life Project, która badała zachowanie konsumentów przykupowaniu muzyki, telefonów komórkowych i domów. Rola internetuokazała się tutaj pośrednia - informuje serwis MediaPostPublications.

Okazało się, że tylko 10 procent konsumentów kupującychnieruchomości i 7 procent kupujących telefony komórkowe wskazało nainternet jako narzędzie mające główny wpływ na ich decyzje. Równieżniewielki odsetek - 22 procent kupujących muzykę i 12 procentnabywców komórek - przeprowadziło swoją transakcję przezinternet.

Z badania Pew wynika, że internet nie jest też główną metodądowiadywania się o muzyce. 83 procent respondentów stwierdziło, żenajnowsze informacje na temat artystów czerpie z radia, telewizjilub filmu, 63 procent od rodziny i znajomych, a 56 procent z sieci.Istotniejszą rolę internet odgrywa po kupieniu muzyki: blisko 40procent nabywców odwiedza witrynę danego wykonawcy, 28 procentszuka online występów na żywo, a 26 procent kieruje się na blogilub witryny o tematyce muzycznej.

Pew oparła swój raport na telefonicznych wywiadachprzeprowadzonych przez firmę Princeton Survey Research AssociatesInternational w okresie od 3 sierpnia do 5 września ubiegłego roku.W badaniu udział wzięło 2400 dorosłych osób, w tym 1684użytkowników internetu.

źródło: MediaPost Publications

Dołącz do dyskusji: Mały wpływ internetu na decyzje zakupowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl