Magazyny młodzieżowe o ponad 40 proc. w dół. „Fun Club” stracił najwięcej
W pierwszych trzech kwartałach br. wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 61 835 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku pismo to zanotowało spadek, wynoszący 42,31 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 46,53 proc. do poziomu 34 854 egz. Jednocześnie była to największa strata w zestawieniu.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik zmalał o 44,97 proc. do 28 611 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 44,39 proc. i wyniosła 25 593 egz.
ZKDP |
I-III kwartał |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
133 028 |
61 835 |
61 835 |
175 914 |
107 185 |
107 185 |
Fun Club |
77 732 |
34 854 |
34 854 |
102 731 |
65 188 |
65 188 |
Bravo Girl |
58 311 |
28 611 |
28 611 |
94 937 |
51 994 |
51 994 |
Twist |
64 760 |
25 593 |
25 593 |
91 599 |
46 025 |
46 025 |
We wrześniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do września 2014 roku zmniejszyła się o 47,80 proc. do 43 117 egz. Tytuł ten pozostał jednak liderem segmentu.
Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował „Twist” (30 031 egz.; w dół o 33,20 proc.). Z kolei na trzecią lokatę spadł „Fun Club” (21 705 egz.; spadek o 64,31 proc. - największy w zestawieniu).
ZKDP |
wrzesień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
121 686 |
43 117 |
43 117 |
159 845 |
82 603 |
82 603 |
Twist |
79 986 |
30 031 |
30 031 |
79 960 |
44 959 |
44 959 |
Fun Club |
74 974 |
21 705 |
21 705 |
94 962 |
60 819 |
60 819 |
Bravo Girl |
55 003 |
20 297 |
20 297 |
84 965 |
37 021 |
37 021 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Magazyny młodzieżowe o ponad 40 proc. w dół. „Fun Club” stracił najwięcej