SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LPP otworzyło salon Reserved w Bośni i Hercegowinie

Firma odzieżowa LPP otworzyła swój pierwszy salon marki Reserved w Banjla Luce. Tym samym polski producent debiutuje w Bośni i Hercegowinie. To już 24. rynek, na której działa gdańska spółka.

Firma odzieżowa LPP otworzyła swój pierwszy salon marki Reserved w Banjla Luce. Tym samym polski producent debiutuje w Bośni i Hercegowinie. To już 24. rynek, na której działa gdańska spółka.

Banja Luka to jedno z dwóch największych miast w Bośni i Hercegowinie, zamieszkiwane przez około 200 tys. mieszkańców.

LPP otworzyło salon w centrum handlowym Delta Planet. Ma on 5,5 tys. mkw powierzchni. Pod koniec marca zadebiutowały tam marki Mohito, House i Cropp, a w kolejnym miesiącu dołączyły do nich pozostałe brandy LPP. Oficjalne otwarcie salonu flagowej marki polskiego producenta – Reserved odbyło się 25 kwietnia. Na łącznej powierzchni 2 306 mkw. sprzedawany jest asortyment damski, męski i dziecięcy.

- Debiut w Bośni i Hercegowinie to kolejny krok w celu umacniania naszej pozycji w regionie. Mamy już doświadczenia z rynków sąsiednich, gdzie nasze marki cieszą się coraz większą popularnością i notują dynamiczne wzrosty sprzedaży. To skłoniło nas do stawiania odważnych kroków i zaprezentowania w tym kraju oferty wszystkich pięciu marek LPP. Wierzę, że rozpoznawalność naszych brandów w tym regionie stanie się mocnym wsparciem dla debiutującego w Banja Luce formatu centrum handlowego – komentuje Sławomir Łoboda, wiceprezes LPP.

Ekspansja gdańskiej spółki na Bałkanach rozpoczęła się w 2007 roku od debiutu w Rumunii. Rok później LPP uruchomiło pierwsze salony w Bułgarii. Obecnie ta część Europy jest jednym z kluczowych obszarów pod względem rozwoju sieci stacjonarnej polskiej firmy. We wrześniu ub. r. LPP otworzyło salony w Słowenii – piątym z kolei rynku na Bałkanach. O ważnej roli regionu świadczy także dynamiczny przyrost powierzchni. Tylko w ostatnim kwartale 2018 roku polski producent odzieży zwiększył powierzchnię swoich salonów na Bałkanach o ponad 5 tys. mkw. w Serbii oraz ponad  4 tys. mkw. w Rumunii.

LPP planuje dalszy rozwój sieci salonów na Bałkanach. Spółka podkreśla, że to ważny region również w kontekście rozwoju sprzedaży e-commerce grupy. Obecna skala działalności LPP w tym regionie wymaga wsparcia centrum dystrybucyjnego, dlatego spółka zdecydowała się na wynajęcie magazynu w Rumunii. Zgodnie z planem nowe centrum dystrybucyjne zostanie uruchomione do końca 2019 roku. Docelowo ma wesprzeć rozwój e-commerce LPP w Europie Południowo-Wschodniej. Miesiąc temu polski producent poszerzył też zasięg sprzedaży internetowej o Chorwację.

Spółka planuje jeszcze w tym roku zadebiutować w Finlandii – będzie to pierwszy dla LPP rynek Europy Północnej.

Autor:
2019-04-29

Dołącz do dyskusji:

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl