Telewizja Polska z ofertą reklamową dla małych i średnich firm
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej przygotowało specjalną ofertę dla małych i średnich firm zainteresowanych promocją na jej antenach. W lipcu i sierpniu proponuje im pakiety "Letni debiut w TVP".
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie reklamą telewizyjną ze strony małych i średnich firm, Biuro Reklamy Telewizji Polskiej przygotowało specjalny pakiet reklamowy pod hasłem „Letni debiut w TVP”.
W jego ramach TVP daje takim firmom możliwość zareklamowania się na atrakcyjnych warunkach w okresie lipiec-sierpień na antenach TVP1, TVP2, w 13 kanałach tematycznych TVP oraz innych 12 stacjach tv obsługiwanych reklamowo przez TVP.
Oferta obejmuje 3 pakiety reklamowe. Najtańszy pakiet obejmuje emisję 46 spotów 30-sek. i kosztuje 10 339 zł, najdroższy – emisję 122 spotów i kosztuje 25147 zł netto (cena netto, bez VAT).
Potencjalni reklamodawcy mogą również skorzystać z oferty pakietów sponsorskich. Najtańszy, obejmujący emisję 30 spotów sponsorskich (o dł. do 8 sek.) kosztuje 6,3 tys zł, a najdroższy gwarantujący emisję 82 filmów – 14,9 tys. zł.
Zarówno spoty, jak billboardy sponsorskie emitowane będą od poniedziałku do piątku w godz. 7-17.
BR TVP zapewnia, że emisja kampanii składającej się z jednego pakietu będzie realizowana w okresie maksymalnie 14 dni. Klient będzie mógł wskazać, czy jego kampania ma być kierowana do kobiet, mężczyzn lub dzieci, a TVP – w miarę możliwości – tak ułoży plan emisji, by istotna część widzów była reprezentantem wskazanej grupy celowej.
Oferta jest skierowana do nowych, bezpośrednich reklamodawców.
TVP z rekordową rekompensatą abonamentową
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku).
W sprawozdaniu abonamentowym Telewizja Polska podała, że w ub.r. uzyskała 1,71 mld zł z rekompensaty abonamentowej i 331,4 mln zł z opłacania abonamenty rtv.
To rekordowo dużo w historii TVP. Jeszcze w latach 2014-2016, przed otrzymaniem pierwszej rekompensaty, nadawca miał od 366 do 444 mln zł rocznie z samego abonamentu. Natomiast w latach 2010-2013 było to poniżej 300 mln zł rocznie.
Mniej z reklam, 64 proc. budżetu ze środków publicznych
Przychody Telewizji Polskiej z reklam i sponsoringu zmalały w ub.r. o 12 proc. do 740 mln zł. Nadawca tłumaczy to spadkami na rynku reklamowym po wybuchu epidemii - według danych Publicis Groupe wartości polskiego rynku reklamy tv spadła o 443,1 mln zł, czyli 10,1 proc. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-w-polsce-w-2020-roku
Wpływy reklamowo-sponsoringowe TVP były najniższe od 2009 roku. Poprzednio poniżej 800 mln zł zmalały tylko raz, w 2017 roku.
Duży wzrost przychodów abonamentowych i spadek wpływów z reklam i sponsoringu sprawiły, że mocno zwiększyły się udział tych pierwszych w budżecie Telewizji Polskiej. W ub.r. stanowiły już 64 proc. łącznych wpływów nadawcy, wobec 55 proc. w 2019 roku i 46 proc. w 2018 roku.
Natomiast w latach 2015-2016 abonament rtv zapewnił 25 proc. przychodów TVP, a w latach 2010-2011 jedyne 13 proc.
Telewizja Polska podała, że w ub.r. na realizację misji nadawcy publicznego przeznaczyła 2,44 mld zł, z czego 77 proc. zapewniły środki z abonamentu i rekompensaty. W 2019 roku wydatki w tym zakresie wyniosły 2,33 mld zł, a udział abonamentu i rekompensaty - 60,3 proc.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska z ofertą reklamową dla małych i średnich firm