L'Oréal udostępnił narzędzie do diagnostyki skóry oparte na sztucznej inteligencji
Należąca do koncernu L'Oréal firma ModiFace wdraża usługę cyfrowej diagnostyki skóry. Przy opracowaniu narzędzia wykorzystano wyniki piętnastu lat badań naukowców L'Oréal nad procesami starzenia się skóry.
Algorytm sztucznej inteligencji opracowany przez ModiFace „uczył się” oceniać i diagnozować skórę w oparciu o 6000 klinicznych zdjęć zgromadzonych przez dział badań i innowacji L'Oréal w trakcie opracowywania atlasów starzenia się skóry. Do ich stworzenia przebadano skórę łącznie 4000 kobiet i mężczyzn w wieku od 20 do 80 lat, w takich krajach, jak: Francja, Chiny, Japonia, Indie i Stany Zjednoczone. Atlasy starzenia się skóry pozwalają oszacować lub przewidzieć ogólny proces starzenia się twarzy i są obecnie wykorzystywane do oceny klinicznej zabiegów kosmetycznych lub dermatologicznych.
Kolejnym krokiem było opracowanie nowego modelu z wykorzystaniem ponad 4500 tzw. zdjęć selfie wykonanych przez konsumentki w czterech różnych warunkach oświetleniowych. Kobiety z tych zdjęć zostały podzielone na 3 grupy: azjatycką, kaukaską oraz afroamerykańską. Algorytm tym razem „uczył się” analizy mimiki twarzy, różnego natężenia oświetlenia, pozycji telefonu – tak różnych w wypadku konsumenckich zdjęć selfie. Dzięki niemu można uzyskać wysoki poziom dokładności oceny skóry.
- L'Oréal wspólnie z ModiFace wprowadził już takie usługi, jak: wirtualny makijaż, wirtualna koloryzacja włosów, konsultacje online z wykorzystaniem AR. Teraz z dumą prezentujemy pierwsze narzędzie do cyfrowej diagnostyki skóry, wykorzystujące możliwości sztucznej inteligencji i osiągnięcia nauki - powiedziała Lubomira Rochet, dyrektor ds. digital L'Oréal.
Vichy SkinConsult AI
Na podstawie atlasów skóry i algorytmów przygotowano narzędzie Vichy SkinConsult AI, które na początku wdrażano w Kanadzie. Aplikacja będzie stopniowo udostępniana konsumentkom na całym świecie poprzez strony internetowe marki Vichy.
Aplikacja działa w trzech krokach. Pierwszy to zrobienie "selfie" i wysłanie go przez stronę Vichy. Następnie, zostanie ono przeanalizowane pod kątem 7 oznak starzenia: zmarszczek pod oczami, braku jędrności, obecności drobnych zmarszczek, braku blasku skóry, ciemnych plamek, głębokich zmarszczek i porów. Na podstawie analizy otrzymamy spersonalizowany model starzenia się naszej skóry wskazujący zarówno jej mocne strony, jak i obszary wymagające działania.
Na koniec otrzymuje się dopasowaną do potrzeb skóry rekomendację zabiegów pielęgnacyjnych wraz z doborem odpowiednich produktów.
Dołącz do dyskusji: L'Oréal udostępnił narzędzie do diagnostyki skóry oparte na sztucznej inteligencji