“Kuchenne rewolucje” wygrały z konkurencją; 35 mln zł z reklam
Czwarty sezon “Kuchennych rewolucji” oglądało w TVN więcej widzów niż nadawaną rok temu drugą serię. Reality-show Magdy Gessler był liderem zarówno w paśmie premierowym w czwartki, jak i w paśmie powtórkowym w soboty.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że 14 odcinków drugiej serii “Kuchennych rewolucji”, emitowanych w nowym paśmie - w czwartki o 21.30, śledziło 2,79 mln widzów, co dało stacji 21,05 proc. udziału w grupie 4+ i 26,26 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Z kolei powtórki, nadawane w dawnym paśmie premierowym (soboty o 18.00), śledziło 2,03 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 18,22 proc. i 22,95 proc. (dane bez ostatniego odcinka).
W analogicznym okresie ub.r. w czwartkowym paśmie o 21.30 TVN miał 2 mln widzów, co dało kanałowi 14,89 proc. udziału w 4+ i 17,34 proc. w 16-49. Natomiast odcinki drugiej serii programu, nadawane wówczas w soboty o 18.00,przyciągały średnio 2,54 mln oglądających, a ich udział wynosił odpowiednio 22,10 proc. i 28,18 proc.
W czasie emisji “Kuchennych rewolucji” TVN była liderem rynku. Drugie miejsce w czwartkowym paśmie o 21.30 zajmowała Jedynka, emitująca wówczas “Rezydencję”, “Sprawę dla reportera” i filmy fabularne, co dawało jej 20 proc. udziału w grupie 4+. Trzecie miejsce zajął Polsat (“Hotel 52”, “Szpilki na Giewoncie”, filmy; 16,90 proc.), czwarta była TVP 2 (7,30 proc.). W grupie komercyjnej TVN był liderem przed Polsatem.
Z konkurencją wygrały też sobotnie powtórki. Tam drugie miejsce wśród wszystkich widzów zajęła Dwójka z udziałem na poziomie 15,20 proc., emitująca “Panoramę”, “Sport” i “Pogodę”. W grupie 16-49 wiceliderem był jednak Polsat.
Z danych telemetrycznych wynika, że reality-show Magdy Gessler najchętniej śledziły kobiety, widzowie w wieku 25-59 lat oraz mieszkańcy miast.
fot. TVN
Przychody reklamowe w przypadków odcinków premierowych formatu wynosiły 35 mln zł. Dodatkowo wpływy z powtórek to 16,6 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Emitowana rok temu druga odsłona przyniosła z reklam tylko 14,7 mln zł.
Kolejną edycję “Kuchennych rewolucji” telewizja TVN planuje nadać wiosną 2012 roku. Ruszyły już nagrania nowych odcinków.
Widownia “Kuchennych rewolucji” odcinek po odcinku
Premiery | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
08-09-2011 | 2 677 527 | 20,95% | 26,16% |
15-09-2011 | 2 399 843 | 18,62% | 23,88% |
22-09-2011 | 2 376 142 | 18,42% | 23,21% |
29-09-2011 | 2 436 333 | 18,61% | 23,81% |
06-10-2011 | 2 710 417 | 20,60% | 26,74% |
13-10-2011 | 2 965 595 | 22,69% | 28,15% |
20-10-2011 | 2 689 979 | 20,14% | 24,92% |
27-10-2011 | 2 963 161 | 21,78% | 25,46% |
03-11-2011 | 2 838 172 | 21,07% | 25,92% |
10-11-2011 | 2 784 594 | 21,07% | 26,97% |
17-11-2011 | 3 186 575 | 23,12% | 29,43% |
24-11-2011 | 2 801 136 | 21,05% | 26,90% |
01-12-2011 | 3 158 763 | 24,13% | 28,28% |
08-12-2011 | 3 054 213 | 22,22% | 27,44% |
Średnia | 2 788 804 | 21,05% | 26,26% |
KONKURENCJA | |||
Premiery | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN – KR | 2 788 804 | 21,05% | 26,26% |
TVP 1 | 2 645 644 | 20,00% | 11,95% |
Polsat | 2 235 808 | 16,90% | 18,30% |
TVP 2 | 965 715 | 7,30% | 7,84% |
POWTÓRKI | |||
Powtórki | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
10-09-2011 | 1 365 269 | 16,60% | 19,92% |
17-09-2011 | 1 590 468 | 18,91% | 24,77% |
24-09-2011 | 1 702 609 | 18,89% | 21,41% |
01-10-2011 | 1 809 611 | 20,66% | 27,31% |
08-10-2011 | 2 252 267 | 20,15% | 25,93% |
15-10-2011 | 1 858 731 | 16,82% | 20,87% |
22-10-2011 | 2 162 935 | 18,52% | 24,04% |
29-10-2011 | 2 227 001 | 18,65% | 23,95% |
05-11-2011 | 2 261 263 | 17,00% | 20,15% |
12-11-2011 | 2 289 296 | 17,98% | 24,98% |
19-11-2011 | 2 264 086 | 17,63% | 22,26% |
26-11-2011 | 2 414 177 | 19,12% | 23,61% |
03-12-2011 | 2 219 552 | 16,78% | 19,92% |
Średnia | 2 031 742 | 18,22% | 22,95% |
KONKURENCJA | |||
Powtórki | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN – KR | 2 031 742 | 18,22% | 22,95% |
TVP 1 | 1 516 365 | 13,59% | 10,22% |
TVP 2 | 1 696 190 | 15,20% | 9,45% |
Polsat | 1 661 613 | 14,89% | 16,16% |
Profil widowni reality-show
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 37,01% | 77 |
Kobiety | 62,99% | 122 | |
Wiek | 4-9 | 1,62% | 27 |
10-15 | 3,20% | 47 | |
16 - 19 | 2,80% | 50 | |
20 - 24 | 5,07% | 64 | |
25 - 29 | 11,72% | 132 | |
30 - 34 | 12,02% | 145 | |
35 - 39 | 8,75% | 119 | |
40 - 44 | 7,86% | 123 | |
45 - 49 | 8,03% | 117 | |
50 - 54 | 10,20% | 127 | |
55 - 59 | 10,96% | 141 | |
60 | 17,78% | 88 | |
Wlk. miasta | Wieś | 26,97% | 69 |
< 50 tys. | 25,30% | 105 | |
50-100 tys. | 10,16% | 118 | |
100-200 tys. | 11,67% | 144 | |
> 200 tys. | 25,90% | 129 | |
Zawód | Top management | 10,65% | 123 |
Pracownicy średniego szczebla | 22,92% | 153 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 21,61% | 108 | |
Emeryci | 25,00% | 97 | |
Inni | 19,82% | 65 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 45,92% | 102 |
Średnie | 33,60% | 114 | |
Wyższe | 15,67% | 125 | |
Inne | 4,81% | 38 |
Dołącz do dyskusji: “Kuchenne rewolucje” wygrały z konkurencją; 35 mln zł z reklam