Które tytuły prasowe czytają Polacy?
Liderami czytelnictwa w poszczególnych kategoriach prasy pozostają bez zmian. Wśród dzienników na czele są „Fakt” i „Gazeta Wyborcza”, wśród tygodników - „Tele Tydzień”, a wśród miesięczników - „Twój Styl”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W kategorii dzienników liderami są tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) z czytelnictwem na poziomie 14,60 proc. i opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,54 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,56 proc.) oraz „Metro” Agory (6,52 proc.).
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Fakt | 14,60% |
Gazeta Wyborcza | 14,54% |
Super Express | 6,56% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 6,52% |
Rzeczpospolita | 4,17% |
Przegląd Sportowy | 3,59% |
Dziennik Gazeta Prawna * | 3,11% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,30% |
Gazeta Podatkowa | 0,82% |
Sport | 0,69% |
Futbol News | 0,52% |
Puls Biznesu | 0,34% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,24% |
Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,99 proc. ankietowanych. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych czołowe miejsca z bardzo zbliżonymi wynikami zajmują „Chwila dla Ciebie” (Bauer) i „Pani Domu” (Edipresse Polska). Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,27 proc. wyprzedza „Politykę” (6,94 proc.).
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 34,99% |
Życie na Gorąco | 18,70% |
Chwila dla Ciebie | 15,09% |
Pani Domu | 15,05% |
NAJ | 13,43% |
Angora | 11,10% |
Newsweek | 9,27% |
Gala | 8,27% |
Auto Świat | 7,75% |
To i Owo | 7,47% |
Polityka | 6,94% |
Twoje Imperium | 6,06% |
Wprost | 5,50% |
Na Żywo | 5,16% |
Teleprogramy | 4,51% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,48% |
Gość Niedzielny | 4,17% |
Super TV | 4,01% |
Takie jest Życie | 3,98% |
Przekrój | 3,44% |
Motor | 3,37% |
Rewia | 3,36% |
Świat i Ludzie | 2,23% |
Imperium TV | 2,07% |
Tele Max | 1,85% |
Forum | 1,46% |
Bella Relaks | 1,43% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) * | 1,25% |
Tygodnik Siedlecki | 0,87% |
Przewodnik Katolicki | 0,75% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,66% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,64% |
Panorama Leszczyńska | 0,64% |
Jarmark | 0,63% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,63% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,50% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,39% |
7 Dni (tygodnik bezpłatny) | 0,16% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie dwa czasopisma, które wcześniej ukazywały się co tydzień: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,29 proc. i „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 16,76 proc. Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 17,29% |
Tina | 16,76% |
Viva | 10,88% |
Z Życia Wzięte | 9,58% |
Komputer Świat | 7,02% |
Party Życie Gwiazd | 6,37% |
Tele Świat | 5,93% |
Bravo | 4,11% |
Świat Seriali | 3,90% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,54% |
Sukcesy i Porażki | 3,39% |
Bravo Sport | 2,71% |
Bravo Girl | 2,14% |
TV 14 | 1,23% |
Monitor Księgowego | 0,43% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,06 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencja, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 6 proc. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 13,06% |
Claudia | 10,65% |
Cztery Kąty | 10,09% |
Focus | 9,60% |
Poradnik Domowy | 9,47% |
Murator | 8,66% |
Olivia | 7,83% |
Kobieta i Życie | 7,74% |
Świat Kobiety | 7,54% |
Mój Piękny Ogród | 6,75% |
Dobre Rady | 6,74% |
National Geographic | 6,52% |
Avanti | 6,00% |
Auto Moto | 5,45% |
Działkowiec | 5,25% |
Mamo To Ja | 5,19% |
Glamour | 4,46% |
CKM | 4,39% |
Pani | 4,39% |
CD Action | 3,84% |
Joy | 3,80% |
Moje Mieszkanie | 3,73% |
Ładny Dom | 3,69% |
Przyślij Przepis! | 3,65% |
Cosmopolitan | 3,59% |
M jak mieszkanie | 3,54% |
Dom & Wnętrze | 3,54% |
PC Format | 3,48% |
Samo Zdrowie | 3,29% |
Playboy | 3,15% |
Moje Gotowanie | 3,07% |
Auto Motor i Sport | 2,87% |
Zdrowie | 2,86% |
Uroda | 2,86% |
Dziecko | 2,62% |
Twoje Dziecko | 2,58% |
Zwierciadło | 2,56% |
Elle | 2,46% |
Dziewczyna | 2,44% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 2,40% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,31% |
Dobre Wnętrze | 2,22% |
Logo | 2,22% |
Popcorn | 2,08% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 2,07% |
Kwietnik | 2,05% |
Kuchnia | 2,03% |
Twój Maluszek | 2,00% |
Magazyn Futbol | 2,00% |
Rodzice | 1,92% |
Auto Świat Poradnik | 1,91% |
Chip | 1,88% |
Mój Piękny Dom | 1,86% |
Świat Motocykli | 1,86% |
Burda | 1,69% |
Wróżka * | 1,68% |
Charaktery | 1,68% |
Top Gear | 1,66% |
Vita | 1,64% |
Focus Historia | 1,63% |
Men's Health | 1,56% |
Majster | 1,55% |
Reader's Digest | 1,54% |
Twist | 1,46% |
Zbuduj Dom | 1,43% |
M jak Mama | 1,43% |
Tak Mieszkam | 1,42% |
Forbes | 1,37% |
Na ścieżkach życia | 1,28% |
National. Geographic. Traveler * | 1,19% |
Sól i Pieprz | 1,06% |
InStyle | 0,99% |
Sukces | 0,92% |
Shape | 0,86% |
Voyage | 0,86% |
Play | 0,80% |
Weranda * | 0,74% |
Podróże | 0,72% |
21. wiek | 0,66% |
Żagle | 0,54% |
Architektura-Murator | 0,54% |
Fun Club | 0,53% |
Hot Moda & Shopping | 0,51% |
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny * | 0,30% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 4,03 proc. respondentów.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2009 roku do kwietnia 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 201 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (od listopada 2009 do lutego 2010, próba 8043), „Weranda” i „Wróżka” (od listopada do grudnia 2009, próby po 16 160), „Sens. Poradnik psychologiczny” (od listopada 2009 do stycznia 2010, próba 12 131), „National Geographic. Traveler” (od listopada 2009 do marca 2010, próba 4018 ), „Style i charaktery” (marzec 2010, próba 4018)
Dołącz do dyskusji: Które tytuły prasowe czytają Polacy?
Ale że dzienniki bezpłatne tak słabo sobie radzą. Nie do uwierzenia. To własnie dobrze powinno iść.