Sieć drogerii zamyka sklepy stacjonarne. Zostanie tylko w internecie
Grupa Eurocash zamyka stacjonarne sklepy kosmetyczne Kontigo. Sieć, działająca, od dekady, będzie funkcjonować wyłącznie jako sklep internetowy.

Sieć sklepów kosmetycznych Kontigo była rozwijana przez Eurocash od 2014 roku. Na koniec 2019 roku liczyła 32 placówki, Eurocash zapowiadał wówczas uruchomienie w ciągu roku 30 kolejnych. Te plany negatywnie zweryfikowała jednak epidemia.
W 2022 roku działały już tylko 32 sklepy Kontigo. Teraz Eurocash jest w trakcie likwidacji ostatnich 15 placówek pod tym szyldem.
Firma przekazała Radiu Eska, że ten proces zaczął się w drugim kwartale. Docelowo Kontigo będzie działała wyłącznie jako platforma e-commerce.
- To krok Grupy w kierunku wzrostu efektywności i decyzja, która wpisuje się w cel osiągnięcia progu rentowności w segmencie Projektów w 2025 roku. Wierzymy, że zarówno inwestorzy, jak i konsumenci ją docenią - wyjaśnił Eurocash.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Spółka Kontigo w 2022 roku (nie ma jeszcze jej sprawozdania finansowego za ub.r.) osiągnęła wzrost przychodów z 39,9 do 45,39 mln zł, a jej strata netto nieznacznie wzrosła - z 34,08 do 34,96 mln zł. Ujemne kapitały własne firmy pogłębiły się z -150,34 do 185,3 mln zł.
W strukturze biznesowej grupy Eurocash sieć Kontigo wchodzi w skład segmentu Projekty, którego głównymi elementami są dyskont internetowy Frisco i sieć sklepów alkoholowych Duży Ben. W pierwszym kwartale br. przychody tego pionu zwiększyły się z 218,09 do 261,97 mln zł, a jego strata operacyjna pogłębiła się z 28,67 do 30,27 mln zł.
W połowie maja prezes Eurocashu Paweł Surówka, w komunikacie o wynikach finansowych w pierwszym kwartale, zapowiedział obniżanie kosztów. - Wyniki tego kwartału są także obciążone przez koszty wdrożenia programu oszczędności, który jednak już przynosi wymierne rezultaty. W skali całego roku planujemy dalszą poprawę efektywności, co będzie miało odzwierciedlenie w naszych udziałach w rynku - stwierdził. W pierwszym kwartale jednorazowe koszty restrukturyzacji wyniosły 11 mln zł. Holding spodziewa się dużo większych oszczędności.
Jak informowaliśmy pod koniec czerwca, należąca Eurocashu spółka Polska Dystrybucja Alkoholi w ramach zwolnień grupowych chce pożegnać się ze 138 osobami, ponad połową swoich pracowników.
Dołącz do dyskusji: Sieć drogerii zamyka sklepy stacjonarne. Zostanie tylko w internecie