Konsumenckie Badania Społeczne
26 lutego br. odbyło się inauguracyjne posiedzenie Zespołu Ekspertów do spraw Konsumenckich Badań Społecznych, powołanego przez Prezesa UOKiK Cezarego Banasińskiego
Wiedza uzyskana w ten sposób pozwoli Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzić skuteczniejszą politykę konsumencką, na którą składać się będą programy informacyjno-prewencyjne i edukacyjne.
W skład Zespołu wchodzą eksperci w dziedzinie socjologii i psychologii:
1. Janusz Durlik
2. dr Barbara Frątczak-Rudnicka
3. dr Elżbieta Illasiewicz-Skotnicka
4. doc dr hab. Krystyna Janicka
5. Urszula Krassowska
6. dr Dominika Maison
7. Sławomir Nowotny
8. dr Katarzyna Staszyńska
9. dr hab. Paweł Śpiewak.
Do zadań Zespołu Ekspertów należą:
1. przedstawianie opinii i stanowiska dotyczącego projektów badań konsumenckich prowadzonych przez Urząd,
2. sygnalizowanie potrzeb prowadzenia eksploracyjnych badań polskich konsumentów, zwłaszcza w zakresie informacji i edukacji konsumenckiej,
3. analizowanie i opiniowanie wyników badań przedkładanych przez UOKiK oraz sugerowanie kolejnych działań umożliwiających ich wykorzystanie w formie programów i kampanii informacyjnych lub edukacyjnych.
Pierwszym z działań UOKiK, w które włączą się członkowie Zespołu Ekspertów jest badanie postaw społecznych wobec reklamy. Wyniki tej analizy zostaną opublikowane w połowie marca.
Raporty
Dołącz do dyskusji: Konsumenckie Badania Społeczne