Konkurs z marketingiem wirusowym
Case study: konkurs z marketingiem wirusowym od AMP Media
Firma Baby Dreams S.C. jest producentem wózków dziecięcych. W ramach realizowanej przez firmę strategii marketingowej, w dniach 29 marca - 9 maja br. przeprowadzony został internetowy konkurs pod hasłem "Baby Dreams - Wszystko, czego oczekujesz od dobrej marki...".
Celem kampanii było zdobycie wiarygodnej bazy kobiet mających dziecko lub będących w ciąży, które zamierzają w przyszłości dokonać zakupu wózka spacerowego. Celem pośrednim była promocja marki Baby Dreams oraz rozpoczęcie budowania świadomości marki w Internecie. Kampania promująca konkurs została zrealizowana w dniach 29 marca - 25 kwietnia br.
Promocja konkursu wykorzystywała interaktywne formy reklamy tj.: large rectangle i billboard wykonane w technologii flash. Dodatkowo kampania została wsparta e-mailingiem HTML do użytkowników kont Interia.pl oraz Onet.pl. Kreacja poszczególnych form reklamowych wykonana została w nawiązaniu do szaty graficznej strony konkursowej.
W kampanii zostały wykorzystane następujące serwisy: www.dzieckook.pl, www.mamotoja.pl, www.twojedziecko.pl, www.rodziceonline.pl, www.edziecko.pl, www.dzieckoinfo.pl.
Konkurs został oparty o model marketingu wirusowego. Na stronie konkursowej użytkownicy musieli wypełnić formularz oraz udzielić odpowiedzi na dwa pytania. Użytkownik biorący udział w konkursie po wypełnieniu formularza mógł zwiększyć szanse wygrania, polecając konkursu swoim znajomym.
Na konkursowiczów czekały atrakcyjne nagrody w postaci sześciu wózków spacerowych losowanych co tydzień. Dodatkowo każdego tygodnia 20 uczestników otrzymywało koszulki oraz parasolki Baby Dreams.
Główną nagrodą był voucher o wartości 2,5 tys. zł na wycieczkę lub wczasy w dowolnie wybrane miejsce w Europie. Na konkursowicza z polecenia którego wzięło udział najwięcej osób czekała nagroda specjalna - najnowszy wózek -model Smart.
W czasie trwania kampanii serwis konkursowy odwiedziło 23 177 internautów, którzy wykonali łącznie 53 009 wizyt złożonych ze 195 757 odsłon. Największa liczba odsłon została zanotowana w dniu 14 kwietnia br. 10 046, w dwa dni po rozesłaniu e-mailingu z Onet.pl i Interia.pl.
Wskaźnik CTR, określający bezpośrednią skuteczność kampanii, dla poszczególnych form reklamy wyniósł odpowiednio: 9,54% dla large rectangle, 26,41% dla e-mailingu na Onet.pl oraz 11,48% dla e-mailingu na Interia.pl, 4,95% dla billboarda. W ujęciu całościowym, kampania osiągnęła dobry wskaźnik CTR = 8,23%.
Najbardziej skuteczna okazała się reklama w serwisie Rodzice Online (CTR=5,64%) oraz e-mailing na Onet.pl (CTR=26,41%). Wysoką skutecznością charakteryzowała się również reklama w serwisie Mamo to ja oraz Dziecko Info (odpowiednio 5,41% oraz 4,05%). Dobrą skuteczność miały również reklamy wyświetlane na serwisie Twoje Dziecko ( CTR=3,56%).
Wskaźnik CPC przeprowadzonej kampanii, określający koszt pozyskania jednego kliknięcia, był wyjątkowo niski i ukształtował się na poziomie 0,72 PLN. Średnia wartość tego wskaźnika dla kampanii prowadzonych w Polsce wynosi od 2 do 5 PLN.
W konkursie wzięły udział 6 738 osoby, z których 866 przesłało rekomendację konkursu do łącznie 2 855 osób (adresów e-mail). Z polecenia w konkursie skorzystały 392 osoby, czyli 14% zaproszonych. Największa liczba przesłanych poleceń od jednego użytkownika wyniosła 245. Z kolei największa liczba osób, które wzięły udział w konkursie z polecenia jednej osoby wyniosła 99.
Inne
Dołącz do dyskusji: Konkurs z marketingiem wirusowym