Klienci agencji reklamowych mocno tną budżety
70 procent dyrektorów wykonawczych agencji reklamowych z całegoświata przyznaje, że ich klienci zmniejszają swoje budżety na 2009rok.
Ponad 83 procent osób z tej grupy stwierdziło, że są to cięciaco najmniej o 20 procent - wynika z najnowszego badaniamiędzynarodowej organizacji Worldwide Partners, Inc. (WPI).
Gdy respondentów zapytano o to czy ich klienci są bardziej lubmniej optymistycznie nastawieni na bieżący rok, aż 95 procentszefów agencji wybrało tą drugą odpowiedź. Z kolei 48 procentbadanych uważa, że sytuacja na ich rynkach zacznie się poprawiaćdopiero za półtora roku.
Jedynym jasnym punktem wyłaniającym się z badania jest marketingcyfrowy - 49 procent respondentów spodziewa się wzrostu w tymsektorze. Dla porównania to samo o reklamie w tradycyjnej prasieoraz w radiu i telewizji powiedziało zaledwie po 1 procent, a obezpośrednim marketingu 12 procent badanych. Natomiast 13 procent wogóle nie widzi segmentu, który mógłby zanotować wzrost w bieżącymroku.
Z badania WPI wynika również, że 49 procent szefów agencjireklamowych spodziewa się, iż w bieżącym roku liczba zatrudnianychprzez nich na pełnym etacie pracowników nie zmieni się, wobec 37procent prognozujących zwolnienia oraz 13 procent planującychprzyjąć nowych pracowników.
Badanie zostało przeprowadzone w połowie stycznia obecnego roku.Udział w nim wzięło 83 dyrektorów wykonawczych agencji reklamowych,z czego 34 z Ameryki Północnej, a pozostałych 49 z rynków wEuropie, Afryce, Ameryce Południowej, na Bliskim Wschodzie oraz wregionie Azji i Pacyfiku.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Klienci agencji reklamowych mocno tną budżety