Zarząd Kino Polska TV zaproponował zerową dywidendę za 2020 r. "Bardzo duże rozczarowanie"
Decyzja zarządu Kino Polska TV o braku rekomendacji co do wypłaty dywidendy z zysku netto za 2020 rok jest bardzo dużym rozczarowaniem, gdyż spółka nie sygnalizowała wcześniej potrzeby dużych nakładów inwestycyjnych - uważają analitycy Santander BM.
"Kino Polska TV zanotowało bardzo dobre wyniki za pierwszy kwartał 2021 roku - zyski rosły w wysokim dwucyfrowym tempie. Jednocześnie zarząd zaproponował zerową dywidendę za 2020 rok, co bardzo nas rozczarowuje. Zwracamy uwagę, że zadłużenie netto spółki spadło do 30 mln zł na koniec 1Q21 (0,7x dług netto do LTM EBITDA skor.), podczas gdy pandemia wydaje się słabnąć" - napisali analitycy w raporcie poświęconym Kino Polska TV z 14 maja.
Dodali, że Kino Polska TV nie informowało o planach dużych inwestycji, dlatego nie widzą oni powodu do zatrzymania w spółce zysku netto za 2020.
Zarząd spółki zaproponował zerową dywidendę na 2020 rok, podając jako przyczyny oddłużenie, pandemię i długoterminowe plany inwestycyjne. Analitycy Santander BM spodziewali się dywidendy na akcję w wysokości 0,41 zł.
"Uważamy, że brak dywidendy jest poważną wadą historii inwestycyjnej Kino Polska TV i prawdopodobnie odbije się to negatywnie na notowaniach akcji" - napisano w raporcie biura maklerskiego.
Kino Polska TV odnotowało 15 proc. wzrost przychodów w pierwszym kwartale do 57,4 mln zł (prognoza Santander BM zakładała, że przychody wyniosą 54,6 mln zł).
Analitycy wskazują, że sprzedaż była napędzana reklamą, która odnotowała wzrost o 23 proc. rdr.
"Zwracamy uwagę, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce spadł o 1 proc. rdr w pierwszym kwartale 2021 roku, tym samym Kino Polska TV ponownie osiągnęło lepsze wyniki niż rynek. Naszym zdaniem wynika to ze wzrostu udziału w oglądalności (do 2,5 proc. z 2,1 proc. rok wcześniej)" - napisano w raporcie.
Jeśli chodzi o przychody z emisji, wzrost o 10 proc. rdr w przekonaniu analityków był bardzo solidny.
Kino Polska TV osiągnęła zysk operacyjny w wysokości 8,7 mln zł (wzrost o 47 proc. rdr).
"Wynik fundamentalny był jeszcze lepszy, ponieważ na EBIT negatywnie wpłynęły straty na różnicach kursowych (2,6 mln zł) oraz odpisy aktualizujące należności (1,3 mln zł)" - napisano w raporcie.
Kanały FilmBox, Kino Polska i Stopklatka zanotowały bardzo dobre wyniki, natomiast gorsze wyniki osiągnął kanał Zoom TV. Zysk netto spółki w pierwszym kwartale wyniósł 6,4 mln zł, co oznacza wzrost o 51 proc. rdr (prognoza Santander BM zakładała zysk netto w wysokości 6,1 mln zł).
Dołącz do dyskusji: Zarząd Kino Polska TV zaproponował zerową dywidendę za 2020 r. "Bardzo duże rozczarowanie"