Kino Polska z 19 mln zł kwartalnego zysku. Mocne wzrosty Stopklatki i Zoom TV
W pierwszym kwartale br. grupa Kino Polska przy wzroście przychodów z umów z klientami o 6,7 proc. do 75,51 mln zł zwiększyło zysk nett z 13,73 do 18,51 mln zł. Wpływy Stopklatki i Zoom TV podskoczyły o ponad 30 proc.
Segment grupy Kino Polska obejmujący kanały filmowe marki FilmBox i stacje tematyczne osiągnął w zeszłym kwartale wzrost przychodów o 0,8 proc. do 40 mln zł, a kanały marki Kino Polska - o 16,9 proc. do 9,3 mln zł.
Dużo mocniej poszły w górę wpływy stacji obecnych też w naziemnej telewizji cyfrowej: w przypadku Stopklatki o 37,8 proc. do 13,4 mln zł, a Zoom TV - o 30,8 proc. do 7,4 mln zł.
Poprawiła się też rentowność netto obu stacji: strata Zoom TV zmalała z 1,5 mln do 99 tys. zł, a wynik Stopklatki - ze 120 tys. zł straty do 2,71 mln zł zysku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Za nami bardzo dobry początek roku. W ostatnich miesiącach wprowadziliśmy szereg zmian - zmodyfikowaliśmy m.in. strategie programowe kanałów Stopklatka i Zoom TV oraz wynegocjowaliśmy nowe warunki współpracy z brokerem reklamowym. W efekcie odnotowaliśmy wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników finansowych - podkreśla w komunikacie Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Kino Polska, a także dyrektor finansowa i operacyjna SPI International, większościowego akcjonariusza nadawcy.
- Ten rok w przypadku niektórych naszych segmentów biznesu, otworzyliśmy z najwyższymi historycznie wynikami dla pierwszego kwartału. W przypadku Stopklatki czy Zoom TV są to wyniki zbliżone do czwartego kwartału, najlepszego w branży telewizyjnej - podkreśla Erwan Luherne, członek zarządu Kino Polska i CEO w SPI International.
Z kolei zysk netto stacji filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych poszedł w górę z 13,95 do 16,29 mln zł, a w przypadku kanałów marki Kino Polska - z 3,66 do 4,2 mln zł.
Zysk EBITDA grupy Kino Polska wzrósł z 31,42 do 38,74 mln zł, zysk operacyjny - z 17,14 do 22,95 mln zł, a zysk netto - z 13,47 do 18,73 mln zł.
- Do wzrostu zysku netto przyczyniły się także niższe koszty zakupu i produkcji treści oraz emisji. W dalszym ciągu produkowaliśmy także kanały zagraniczne dla Grupy Canal+, co również znalazło swoje odzwierciedlenie w wynikach - zaznacza Woźnicka.
W całym ub.r. grupa Kino Polska wypracowała wzrost skonsolidowanych wpływów z 284,82 do 294,2 mln zł i zysku netto z 47,67 do 51,87 mln zł. Zarząd spółki zarekomendował właśnie walnemu zgromadzeniu, żeby wypłacić akcjonariuszom 12,5 mln zł dywidendy, po 63 groszy na akcję.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska z 19 mln zł kwartalnego zysku. Mocne wzrosty Stopklatki i Zoom TV