Kino Polska TV ze wzrostem wpływów i zysku. Stopklatka TV wyszła na plus
W zeszłym kwartale grupa kapitałowa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów o 20 proc. do 49,96 mln zł oraz zysku netto z 3,91 do 4,2 mln zł. Stopklatka TV zanotowała zysk, zmalała strata Zoom TV.
Przychody grupy Kino Polska TV z dystrybucji zwiększyły się z 24,32 do 27,34 mln zł, z emisji reklam - z 14,3 do 17,22 mln zł, a pozostałe wpływy sprzedażowe - z 3,02 do 5,4 mln zł.
- Pierwszy kwartał tego roku był dla nas bardzo udany, mimo że globalna gospodarka zaczęła już odczuwać pierwsze efekty pandemii koronawirusa - komentuje Bogusław Kisielewski, Prezes Kino Polska TV. - Odnotowaliśmy ponad 12-procentowy wzrost udziału naszych kanałów w oglądalności widowni komercyjnej (SHR%, All 16-49) w porównaniu z analogicznym kwartałem 2019 roku. Dużym zainteresowaniem widzów cieszyły się nasze kanały filmowo-serialowe, szczególnie Kino Polska, który urósł o ponad 30 proc. rok do roku. Jesteśmy również zadowoleni z wyników reklamowych. Stopklatka zwiększyła przychody o 24 proc. rok do roku, zaś o 15 proc. urósł reklamowo kanał Zoom TV - dodaje Kisielewski.
Stopklatka TV osiągnęła zysk
Przychody ze stacji Filmbox i kanałów tematycznych poszły w górę z 22,18 do 25,5 mln zł (zdecydowana większość pochodzi z dystrybucji), a zysk zmalał z 5,27 do 5,19 mln zł. Kanały Kino Polska zanotowały wzrost wpływów z 6,52 do 7,15 mln zł i zysku netto z do 2,87 mln zł.
Poprawiły się też wyniki dwóch kanałów nadawanych w naziemnej telewizji cyfrowej. Przychody Stopklatki zwiększyły się z 6,08 do 7,53 mln zł, a wynik netto poszedł w górę z 1,01 mln zł straty do 307 tys. zł zysku. Natomiast Zoom TV osiągnął wzrost przychodów z 3,83 do 4,39 mln zł, a jego strata netto zmalała z 1,44 do 1,27 mln zł.
- Nasz model biznesowy jest dosyć odporny na pogorszenie koniunktury w gospodarce. Mamy mocno zdywersyfikowane źródła przychodów, nie jesteśmy w tak dużym stopniu jak inni nadawcy uzależnieni od rynku reklamowego. Przychody z emisji naszych kanałów, które stanowią większość przychodów Grupy, są stabilne i bezpieczne, nie notujemy żadnych opóźnień w płatnościach z tego tytułu - zapewnia Bogusław Kisielewski.
Zysk EBITDA grupy Kino Polska TV zwiększył się z 17,35 do 20,63 mln zł, zysk operacyjny z działalności kontynuowanej - z 5,56 do 5,91 mln zł, a zysk netto - z 3,91 do 4,2 mln zł.
Kino Polska TV jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy. Większościowym akcjonariuszem spółki (65,15 udziału w kapitale) jest SPI International. W środę na koniec sesji kurs firmy wynosił 6,90 zł, co daje kapitalizację w wysokości 136,77 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV ze wzrostem wpływów i zysku. Stopklatka TV wyszła na plus