Kino Polska TV rośnie przy Canal+. Zoom TV mniej stratny
Grupa Kino Polska TV w trzech kwartałach br. zwiększyła przychody o 5,1 proc. do 214,74 mln zł i zysk netto z 28,13 do 32,5 mln zł. Pogorszyła się rentowność Stopklatki, za to Zoom TV ograniczył stratę. - W naszych przychodach widzimy dalsze efekty współpracy z Grupą Canal+ - podkreśla członkini zarządu firmy Katarzyna Woźnicka.
Przychody grupy Kino Polska TV z emisji kanałów wzrosły ze 107,37 do 113,07 mln zł, a te określone jako pozostałe - z 22,9 do 27,85 mln zł (z czego wpływy z produkcji stacji tv zwiększyły się z 1,36 do 3,02 mln zł, a z praw licencyjnych - z 20,3 do 22,63 mln zł). Natomiast sprzedaż reklam nieznacznie zmalała - z 74,05 do 73,81 mln zł.
- Pomimo że warunki dla nadawców telewizyjnych wciąż nie są optymalne, osiągamy satysfakcjonujące wyniki finansowe. W naszych przychodach widzimy także dalsze efekty współpracy z Grupą Canal+, w efekcie wynik segmentu Produkcja kanałów TV zwiększył się ponad dwukrotnie, wobec poprzedniego roku - komentuje Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Grupy Kino Polska TV, a także dyrektor finansowa i operacyjna w SPI International.
Wiosną br. Grupa Canal+ kupiła 70 proc. udziałów spółki Digital SPI International, do której należy 66 proc. akcji Kino Polska TV. Resztę przejęła w sierpniu. W konsekwencji w Kino Polska TV zmienił się skład zarządu i rady nadzorczej, z nadawcą pożegnał się m.in. prezes Bogusław Kisielewski.
Stopklatka i Zoom TV ze stratami
Ponad połowę przychodów grupa Kino Polska TV osiąga z kanałów FilmBox i stacji tematycznych. W trzech kwartałach ich przychody wzrosły rok do roku ze 107,75 do 115,36 mln zł, a zysk - z 33,58 do 37,87 mln zł. Wpływy z emisji zwiększyły się głównie w Polsce i na Węgrzech, a przychody reklamowe w Czechach podskoczyły o 30 proc. do prawie 5 mln zł.
Natomiast stacje Kino Polska zanotowały spadek przychodów z 27,19 do 24,36 mln zł i zysku z 13,5 do 10,17 mln zł. Wpływy nadawanej naziemnie Stopklatki zmalały z 31,33 do 30,32 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 26,97 do 33,01 mln zł jej miała 2,7 mln zł straty (wobec 4,36 mln zł zysku przed rokiem). Nadawca skomentował w komunikacie, że „nadal widoczny jest wpływ zmian regulacyjnych oraz wymagających warunków rynku telewizji naziemnej”.
Za to strata Zoom TV zmalała z 10,47 do 3,56 mln zł przy wzroście wpływów z 15,65 do 17,86 mln zł. To efekt wzrostu oglądalności wynikającego według nadawcy z atrakcyjnych produkcji własnych.
W samym trzecim kwartale br. grupa Kino Polska TV zwiększyła przychody z 64,99 do 69,94 mln zł. Jej zysk operacyjny wzrósł z 10,3 do 12,3 mln zł, a zysk netto - z 6,69 do 8,73 mln zł.
- Obecność w Grupie Canal+ i SPI International pozwala Grupie Kino Polska umacniać pozycję na rynku medialnym, a także skutecznie konkurować w coraz bardziej wymagającym środowisku. Wykorzystujemy doskonałe know-how polskiego zespołu w uruchamianiu i rozwoju nowych kanałów pod marką Canal+ na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej, co ma odzwierciedlenie w wynikach Grupy Kino Polska - podkreśla Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska i CEO w SPI International.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV rośnie przy Canal+. Zoom TV mniej stratny