Kampania outdoorowa Clear Channel dla Idea POP
Precyzyjnie zdefiniowana grupa docelowa – uczniowie i studenci – zadecydowała o wyborze miejsca i doborze odpowiednich do niego nośników.
Clear Channel zamontował 609 ławek i 157 stojaków na rowery na obszarze szkół średnich oraz wyższych uczelni w 11 największych miastach i aglomeracjach miejskich (Warszawa, Kraków, Poznań, Trójmiasto, Wrocław, Lublin, GOP, Łódź, Opole, Białystok, Szczecin).
Nietypowe nośniki wykorzystano do ekspozycji marki oraz hasła nawiązującego w dowcipny sposób do rodzaju nośnika. Hasło „Łączy z ludźmi (na siedząco)” umieszczono na ławkach, zaś „Łączy z ludźmi (bez hamulców)” na stojakach.
Celem kampanii jest skuteczne dotarcie do zdefiniowanej grupy odbiorców, potencjalnych klientów usługi pre-paid oraz wyraźny wzrost świadomości marki Idea POP w kategorii telefonów komórkowych na kartę w grupie studentów i uczniów szkół średnich.
Badanie efektywności kampanii Plakat Impact Test, przeprowadzone w grudniu 2002 roku na próbie 450 respondentów (uczniów i studentów) w dziewięciu miastach objętych opisywanymi działaniami reklamowymi, wykazało ich wysoką skuteczność oraz akceptację.
Zarówno pomysł na kampanie, jak i jej realizacja okazały się prawdziwym sukcesem. Studentom i uczniom podobały się same nośniki – wielu uznało, że dzięki takiej reklamie POP w dobry sposób pokazał, że pasuje do dynamicznego, nowoczesnego stylu życia swojego odbiorcy. Większość ankietowanych podkreślała też zalety kampanii – jej wiarygodność, pomysłowość, nowoczesność oraz to, że zwraca uwagę.
Inne
Dołącz do dyskusji: Kampania outdoorowa Clear Channel dla Idea POP