Jedna trzecia internautów szuka zakupów w nocy
Internauci chętnie poszukują towarów w sieci w godzinach nocnych, a większość klientów w USA zacznie świąteczne zakupy przed Dniem Dziękczynienia - wynika z badania Google i Ipsos MediaCT.
Według badania ponad 30 proc. wyszukiwań w Google konkretnych towarów w sklepach internetowych jest prowadzonych w godzinach nocnych - od godz. 22 do 4.
Oprócz analiz wyszukiwań przeprowadzono także sondaż wśród internautów w USA, pytając ich kiedy zamierzają rozpocząć w tym roku świąteczne zakupy w sieci. 26 proc. respondentów wskazało na okres poprzedzający Halloween, natomiast ponad połowa zamierza zabrać się za kupowanie prezentów przed tegorocznym Świętem Dziękczynienia, czyli 27 listopada br.
Przy okazji badania okazuje się, że użytkownicy dokonujący zakupów online nie należą do lekkomyślnych klientów i sprawdzają w internecie coraz więcej źródeł informacji o konkretnym produkcie. W 2010 roku większość internautów poszukiwała informacji na ten temat w pięciu różnych źródłach, obecnie ich liczba jest ponad dwukrotnie większa i wynosi 12. W sieci badani przez Google i Ipsos użytkownicy coraz częściej poszukują także inspiracji w podejmowaniu decyzji o zakupach. Rosnącą popularnością cieszy się wśród nich serwis Pinterest, a także YouTube, na którym przeglądają filmy z amatorskimi recenzjami określonych produktów. YouTube jest przy tym wykorzystywany nie tylko przed wyruszeniem na zakupy, ale także w trakcie ich trwania. Według sondażu Google jeden na czterech klientów ogląda klipy wideo o danym produkcie będąc już w sklepie.
Badanie przeprowadzone przez Google oraz Ipsos MediaCT uwzględnia także zachowania sprzedawców przed gorącym przedświątecznym okresem w handlu. Okazuje się, że wiele firm i sklepów zamierza w większym stopniu niż wcześniej zastosować strategię wielokanałową, która integruje ze sobą tradycyjną i cyfrową ofertę sprzedaży. Ma to być odpowiedź na tendencję, według której 75 proc. klientów zamierza podczas dokonywania zakupów w stacjonarnych sklepach wykorzystywać swoje smartfony do poszukiwania najlepszych okazji, a także porównywania cen towarów. Okazuje się też, że jeden na trzech klientów woli poszukać informacji na temat upatrzonego towaru za pomocą smartfona niż pytać o szczegóły pracowników sklepu.
Badanie Holiday Shopping Intentions Study zostało przeprowadzone Ipsos MediaCT na zlecenie Google we wrześniu 2014 roku na grupie 2 tys. internautów.
Dołącz do dyskusji: Jedna trzecia internautów szuka zakupów w nocy