SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2022 roku Netflix zdominował oglądanie seriali na platformach streamingowych

Opublikowane statystyki Nielsena pokazują, że Netflix zdominował inne platformy streamingowe w 2022 roku. „Stranger Things” był najczęściej oglądanym serialem w zeszłym roku, a „Wednesday” uplasowała się tuż za nim.

Inne wielkie hity Netfliksa to „Ozark”, „NCIS” i „Cocomelon”. Hitowy serial braci Duffer, czyli „Stranger Things” powrócił na platformę z przedostatnim i najpopularniejszym sezonem w maju i lipcu 2022. Seria ustanowiła rekord, gromadząc przed ekranami widownię, która spędziła 52 miliardy minut, oglądając czwarty sezon serialu. Rekord pandemii został ustanowiony przez „The Office” (USA) w 2020 roku, który zgromadził przed ekranami widownię na 57,1 miliarda minut w ciągu roku.

Najpopularniejsze seriale Netfliksa

Do „Stranger Things” na podium dołączył „Ozark” z 31,3 miliarda minut transmisji strumieniowej oraz „Wednesday” z 18,6 miliarda minut transmisji.

Dane Nielsena, ujawnione przez „The Hollywood Reporter”, pokazują, że „Stranger Things” uzyskał łącznie 46,51 miliarda minut emisji w ciągu lata, podczas premiery czwartego sezonu. Pozostałe 5,5 miliarda minut zostało rozłożone na dalszą część roku. Wygląda na to, że widzowie oglądali serial głównie latem.

 

Oglądalność seriali Prime Video

Amazon Prime Video cieszył się dużą oglądalnością dzięki serialowi „The Boys”, która trwała łącznie 10,6 miliarda minut. Tymczasem „Władca Pierścieni: Pierścienie Mocy” osiągnął 9,4 miliarda minut, co jest imponujące, biorąc pod uwagę, że „The Boys” może pochwalić się dwudziestoma czterema odcinkami w porównaniu z zaledwie ośmioma w przypadku „Władcy Pierścieni”.

Seriale na licencjach

Nabyte seriale telewizyjne miały również duży udział w statystykach z 2022 r. Dziesięć z piętnastu najlepszych tytułów pojawiło się na platformach streamingowych od podmiotów zewnętrznych, mowa tu o „Grey’s Anatomy”, „Kronikach Seinfelda”, „Supernatural” i „The Simpsons”.

Polskie statystyki Netfliksa w 2022

Dane zebrane przez PlumResearch, udostępnione portalowi Wirtualnemedia.pl pokazują, które seriale zebrały w 2022 roku największą widownię nad Wisłą. Pierwsze miejsce na liście najpopularniejszych w Polsce seriali Netfliksa wędruje do „Stranger Things”. „Ejtisowy” hit wrócił z nowym odcinkami, zamykającymi serię, w maju i lipcu ubiegłego roku. Dane PlumResearch dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że serial w 2022 roku obejrzało łącznie 3,7 mln użytkowników Netfliksa w Polsce.

„Stranger Things” pod względem zgromadzonej widowni wyprzedziło „Wednesday”, serial oglądany przez 2,77 mln widzów oraz „Wielką wodę”, która zgromadziła 2,67 mln widzów.

Kolejne miejsca na liście należą do seriali: „Dahmer – Potwór: Historia Jeffreya Dahmera” (2,51 mln widzów), „Manifest” (1,79 mln widzów), „Peaky Blinders” (1,75 mln) i drugiego polskiego tytułu w zestawieniu „Zachowaj spokój”, z widownią 1,66 mln użytkowników.

Dziesiątkę zamyka „The Crown” przed familijnym „Psim patrolem” i „Bridgertonami”. 60 proc. tytułów na liście 10 najchętniej oglądanych seriali na Netfliksie w 2022 roku zajmują produkcje amerykańskie, treści polskie to 20 proc. i kolejne 20 proc. to produkcje brytyjskie.

Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netflixa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.

Amazon uruchomił serwis streamingowy MGM+

Koncern Amazon w Stanach Zjednoczonych zdecydował się na ponowne uruchomienie serwisu streamingowego Epix, który teraz nosi nazwę MGM+. Subskrypcja siostrzanej wobec Amazon Prime Video platformy kosztuje 5,99 dol. miesięcznie lub 50 dol. rocznie.

Dołącz do dyskusji: W 2022 roku Netflix zdominował oglądanie seriali na platformach streamingowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl