Kanały 4fun.tv, 4fun Kids i 4fun Dance nie zostaną zakodowane na satelicie
Przejęte przez Telewizję Polsat muzyczne stacje 4fun.tv, 4fun Kids i 4fun Dance nie zostaną zakodowane na satelicie. Grupie Polsat Plus zależy przede wszystkim na tym, by dzięki nim mieć większy udział w rynku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Grupa Polsat Plus pod koniec lipca br. została większościowym udziałowcem spółek do których należą kanały telewizyjne 4fun.tv, 4fun Kids i 4fun Dance oraz serwis naekranie.pl. Wartości transakcji nie ujawniono.
4fun.tv nadaje od 14 lutego 2004 roku. To muzyczny kanał z muzyką rozrywkową, od lat charakteryzujący się poza emisją teledysków także bardzo mocną interakcją z widzami. 4fun Dance jest nadaje od 27 września 2011 roku (startował pod nazwą TV Disco). To kanał z polską muzyką taneczną - disco polo i dance. 4fun Kids to z kolei kanał muzyczno-edukacyjny i interaktywny dla dzieci. Nadaje od 1 września 2020 roku (wcześniej kanał kilka razy zmieniał nazwę i charakter).
Kanały emitowane są niekodowanie z transpondera nr 112 na satelicie Hot Bird 13G, który wynajmuje platforma Polsat Box. Pozwala to na ich odbiór zarówno abonentom Polsat Box i platformy Canal+, jak i posiadaczom dekoderów do odbioru kanałów FTA. Jak ustaliliśmy, nie ma na razie planu zakodowania satelitarnego sygnału kanałów 4fun.
Na tym samym transponderze są jeszcze dwa niekodowane kanały: prywatna telewizja Stars.tv oraz należąca do Grupy Polsat Plus stacja Eska TV Extra. Poza satelitą kanały 4fun można oglądać też w sieciach kablowych oraz w serwisie streamingowym Polsat Box Go.
Dla Telewizji Polsat w transakcji najważniejsze jest zwiększenie udziału w rynku swojej grupy względem konkurencyjnych grup: Telewizji Polskiej i TVN Warner Bros. Discovery. Po przejęciu nadawca posiada już 10 kanałów muzycznych, a w sumie do Telewizji Polsat należy ponad 30 nadających regularnie stacji.
Grupa Polsat Plus z niższym udziałem od TVN Warner Bros. Discovery
Z danych Nielsena wynika, że w 2022 r. wśród wszystkich widzów Grupa Polsat Plus zajęła trzecie miejsce z 21,49 proc. udziału. Liderem była Telewizja Polska, której udziały wyniosły 27,79 proc., a druga była TVN Warner Bros. Discovery (22,43 proc. udziału).
Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 liderem była Grupa TVN Warner Bros. Discovery, notująca 24,24 proc. udziału. Druga była Grupa Polsat Plus z 21,52 proc. udziału. Podium uzupełnia Telewizja Polska, której wynik to 19,47 proc.
W 2022 r. trzy stacje 4fun miały łącznie 0,22 proc. udziału w rynku w grupie 4+. Liderami tego segmentu były dwie stacje Telewizji Polsat: Polo TV (0,32 proc. udziału) i Eska TV (0,23 proc.). W grupie komercyjnej 16-49 udział kanałów pod marką 4fun wyniósł 0,46 proc. Eska TV miała tu 0,42 proc., a Polo TV - 0,4 proc.
Dołącz do dyskusji: Kanały 4fun.tv, 4fun Kids i 4fun Dance nie zostaną zakodowane na satelicie