Polacy mistrzami w zakupach „last minute” (raport)
49 proc. Polaków świąteczne prezenty kupuje na ostatnią chwilę, a jedynie 7 proc. robi to z wyprzedzeniem - wynika z badania Kantar Millward Brown.
Z badania na temat świątecznych zakupów Polaków wynika, że jako naród nie lubimy zakupów prezentów świątecznych.. Tylko 7 proc. ankietowanych kupuje upominki na święta z kilkutygodniowym wyprzedzeniem, na przykład w Black Friday. Swoją niechęć wobec świątecznych zakupów deklaruje 88 proc. badanych. Główne przyczyny to zatłoczone ulice oraz sklepy (61 proc.), nieprzyjemne zachowania innych klientów (54 proc.), a także brak czasu (46 proc.).
Z kolei 67 proc. ankietowanych stwierdziło, że pomocne mogą okazać się zakupy w internecie. Wśród zalet tej formy wymienia się uniknięcie tłoku w sklepie (83 proc.), oszczędność czasu (81 proc.) oraz możliwość zakupu produktów zza granicy z zachowaniem korzystnej ceny (78 proc.). W zagranicznych sklepach internetowych kupuje 34 proc. badanych.
Polacy przyznają, że w przypadku zakupów online istotna jest dla nich również polityka sklepu wobec zwrotów. W przypadku nietrafionego prezentu, 67 proc. respondentów docenia możliwość oddania go do sklepu, zaś 74 proc. zwraca uwagę na otrzymanie zwrotu kosztów przesyłki. W przypadku, gdyby paczka nie dotarła do celu lub została po drodze uszkodzona, 77 proc. ankietowanych chciałoby mieć pewność, że otrzymają zwrot pieniędzy bez problemu.
Badanie „Świąteczne Problemy Zakupowe” zostało przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie PayPal. Badanie online odbyło się w II turach, w dniach 2-10 listopada (I tura) oraz 15-20 listopada (II tura) w 2017 roku. Badanie przeprowadzono w 10 krajach (Czechy, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Polska, Rosja, Szwecja, Węgry oraz Włochy). Łączna liczba respondentów wyniosła 10 011 osób w wieku od 18 do 65 lat.
Dołącz do dyskusji: Polacy mistrzami w zakupach „last minute” (raport)