SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jacek Świderski: Na rynku portali horyzontalnych konsolidacja jest nieunikniona

- Przygotowanie kompleksowej oferty reklamowej, jakiej o2 i Wirtualna Polska działając samodzielnie w pewnych obszarach nie mogły uzyskać, inwestycje w e-commerce oraz wykorzystanie potencjału poczty elektronicznej to najważniejsze zadania po połączeniu obu firm - mówi nam Jacek Świderski, członek zarządu Grupy o2.

- Łączą się podmioty, które - naszym zdaniem - dobrze się uzupełniają. Fuzja, w wyniku której powstanie Grupa Wirtualna Polska SA, będzie miała kompletną ofertę reklamową i będzie w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby reklamowe naszych klientów. Nie ukrywamy, że chcemy stać się liderem w kategoriach tematycznych, które są dla reklamodawców najważniejsze. Patrząc na wyniki aktualnego Megapanelu, po połączeniu będziemy liderem w kategorii wiadomości, sport, styl życia, praca oraz kultura i rozrywka - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Świderski, członek zarządu Grupy o2, która podpisała w tym tygodniu umowę dotyczącą kupna Wirtualnej Polski (więcej na ten temat).

- Wszyscy pamiętamy, że przed laty Wirtualna Polska była liderem. Chcemy to przywrócić. Porównując udział w rynku Onetu oraz Wirtualnej Polski już dziś możemy stwierdzić, że taka duża różnica nie jest uzasadniona ani różnicami w ofercie produktowej ani w zasięgu. Jeśli dodatkowo wzmocnimy Wirtualną Polskę aktywami internetowymi o2 plus partnerem, jakim jest fundusz Innova Capital oraz perspektywą dalszej konsolidacji w postaci dokładania do Wirtualnej Polski kolejnych części w ramach kolejnych akwizycji, to będziemy walczyć o pozycję lidera - zapowiada Jacek Świderski.

>>> o2 z WP: silniejsze reklamowo, bez rewolucji wydawniczej (opinie)

Zdaniem Świderskiego, jednym z kluczowych elementów dla środowiska, w jakim działają portale horyzontalne, jest rosnące znaczenie e-commerce w Polsce. - Na tym polu mamy też sporo do nadrobienia. Widzimy, jak wszystko w tym segmencie szybko się zmienia, obserwujemy podmioty, które przenoszą retail do internetu. Nie ukrywam, że e-commerce jest ważnym elementem naszej strategii. Takich trendów jest oczywiście znacznie więcej, jak choćby RTB. Wiemy jedno - jeśli chcemy być postrzegani jako lider, to na pewno nie możemy tylko naśladować innych graczy. Będziemy starali się wyróżnić na rynku innowacyjnością - mówi Jacek Świderski.

>>> o2 dorównuje Wirtualnej Polsce w lifestyle’u i społecznościach, razem powalczą z Onetem i RASP (analiza)

Z Jackiem Świderskim, członkiem zarządu Grupy o2 odpowiedzialnym za finanse, rozmawiamy o oczekiwaniach firmy związanych z transakcją zakupu Wirtualnej Polski oraz m.in. o tendencjach panujących na polskim rynku portali horyzontalnych.

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Jacek Świderski: Na rynku portali horyzontalnych konsolidacja jest nieunikniona

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hun
Portal horyzontalny, to taki do czytania na leżąco? ;D
odpowiedź
User
Donald
Rozumiem, teraz o2 i WP będą srały mailingiem, także poczty już raczej nie przeczytasz. WP nigdy nie była liderem, zawsze przed nią był Onet. O tych paręset tysięcy RU czy klika milionów PV. Zawsze był kompleks Onetu w WP. Zresztą, koleżka na zdjęciu nie wygląda na takiego co by kumał o co chodzi w tym wszystkim.
odpowiedź
User
|Boguś
Najważniejszy jest trend retail w RTB
odpowiedź