IO Pekin 2008: najwięcej widzów miała Ceremonia Otwarcia
Ceremonia Otwarcia Letnich Igrzysk Olimpijskich w Pekinie miałanajwięcej widzów spośród wszystkich transmisji z olimpiadypokazanych dotychczas na kanałach TVP. Jej oglądalność była jednakmniejsza niż przy igrzyskach w 2004 roku w Atenach.
Średnia widownia Ceremonii Otwarcia, która emitowana była wpiątkowe popołudnie, wyniosła w TVP 1 3,72 mln widzów przy udzialew rynku na poziomie 52,07 proc. - wynika z danych AGB Nielsen MediaResearch. Dla porównania Ceremonię Otwarcia Igrzysk Olimpijskich wAtenach cztery lata temu oglądało 6,84 mln osób (udział TVP 1wyniósł 54 proc.), ale nadawana była ona wieczorem, po godz.20.00.
Ceremonia Otwarcia tegorocznych igrzysk emitowana byłarównolegle z Jedynką także na antenie TVP Sport, gdzie śledziło ją23 tys. widzów (udział 0,33 proc.) oraz w Eurosporcie - tamwidownia wyniosła 77 tys. (udział 1,09 proc.)
Ceremonia otwarcia 08-08-2008 | Wszyscy4+ | 16-49 | |||
Stacja | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 | 13:58 | 18:07 | 3 716 857 | 52,07% | 47,53% |
TVP Sport | 13:58 | 18:07 | 23 356 | 0,33% | 0,21% |
Eurosport | 13:43 | 18:10 | 76 744 | 1,09% | 1,08% |
Średnia oglądalność wszystkich transmisji z igrzysk w okresie odpiątku do niedzieli w TVP 1 i TVP 2 (łącznie z Ceremonią Otwarcia)wyniosła 1,88 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 37,22proc., natomiast relacje z olimpiady w TVP Info (głównie nadawane wnocy) przyciągnęły 78 tys. osób (udział 5,85 proc.)
Prze całą dobę transmisje i retransmisje z igrzysk nadają dwakanały sportowe - TVP Sport, na którym zawody śledziło w pierwszychtrzech dniach średnio 13 tys. widzów (udział 0,26 proc.) iEurosport - 86 tys. oglądających (udział 1,45 proc.).
Top 5transmisji z igrzysk | Wszyscy4+ | 16-49 | ||||
Data iopis | Stacja | Start | Kon. | AMR | SHR | SHR |
08-08-2008 | ||||||
IO PEKIN 2008 -CEREMONIA OTWARCIA | TVP1 | 13:58 | 18:07 | 3 716 857 | 52,07% | 47,53% |
10-08-2008 | ||||||
IO PEKIN 2008 | TVP1 | 12:19 | 18:06 | 3 163 795 | 36,39% | 37,03% |
09-08-2008 | ||||||
IO PEKIN 2008 | TVP1 | 12:18 | 16:52 | 1 777 964 | 26,63% | 27,02% |
10-08-2008 | ||||||
IO PEKIN 2008 | TVP2 | 05:59 | 12:17 | 1 532 494 | 31,35% | 28,08% |
09-08-2008 | ||||||
IO PEKIN 2008 | TVP2 | 06:00 | 12:15 | 1 509 657 | 36,29% | 34,89% |
Letnie Igrzyska Olimpijskie w Pekinie oglądają głównie mężczyźni,widzowie powyżej 40. roku życia, mieszkańcy małych i dużych miastoraz osoby ze średnim wykształceniem (dane dotyczą stacji TVP 1 iTVP 2).
AFF | ADH % | ||
Płeć | Mężczyźni | 119 | 57,28% |
Kobiety | 82 | 42,72% | |
Wiek | 4- 9 | 46 | 2,87% |
10-15 | 39 | 2,95% | |
16 - 19 | 43 | 2,69% | |
20 - 24 | 53 | 4,64% | |
25 - 29 | 43 | 3,63% | |
30 - 34 | 87 | 6,86% | |
35 - 39 | 77 | 5,16% | |
40 - 44 | 98 | 6,41% | |
45 - 49 | 126 | 9,73% | |
50 - 54 | 144 | 11,87% | |
55 - 59 | 176 | 12,67% | |
60+ | 166 | 30,52% | |
Wlk.miasta | Wieś | 89 | 34,16% |
< 50 tys. | 101 | 24,10% | |
50-100 tys. | 84 | 7,50% | |
100-200 tys. | 138 | 10,99% | |
> 200 tys. | 111 | 23,25% | |
Zawód | Top management | 100 | 8,25% |
Pracownicyszczebla średniego | 90 | 12,08% | |
Pracownicyfizyczni i rolnicy | 106 | 20,82% | |
Emeryci | 160 | 41,47% | |
Inne | 53 | 17,38% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 99 | 43,57% |
Średnie | 131 | 39,29% | |
Wyższe | 95 | 11,32% | |
Inne | 42 | 5,82% |
Wpływy z reklam i plansz sponsorskich emitowanych przy transmisjachz pierwszych trzech dni igrzysk na antenach TVP 1, TVP 2, TVP Infoi TVP Sport wyniosły w sumie 3,04 mln zł (najwięcej zarobiłaJedynka - 2,23 mln zł). Przy relacjach z zawodów z reklamyskorzystało 51 reklamodawców. Wyemitowano do tej pory w sumie 521spotów i plansz sponsorskich.
Największym reklamodawcą jest firma Reckitt Benckiser, którawydała 884 tys. zł. Na drugim miejscu znalazł się Panasonic (293tys. zł), a na trzecim - Procter & Gamble (246 tys. zł).Powyższe ceny są danymi cennikowymi i nie uwzględniają rabatów.
Lp. | Firma | Liczbaspotów | Czas trwaniareklam | Wydatki |
1 | RECKITT BENCKISER | 79 | 00:39:29 | 883 550 |
2 | PANASONIC | 62 | 00:08:24 | 293 200 |
3 | PROCTER & GAMBLE | 29 | 00:10:45 | 246 330 |
4 | POLKOMTEL SA | 22 | 00:07:15 | 235 940 |
5 | LOREAL | 20 | 00:08:01 | 217 820 |
6 | ALFA STAR BIURO PODROZY | 19 | 00:02:15 | 190 750 |
7 | PTK CENTERTEL | 29 | 00:07:09 | 90 630 |
8 | PKO BP SA | 8 | 00:02:32 | 86 400 |
9 | NIKE | 6 | 00:03:31 | 80 700 |
10 | LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SPZ OO SP KOMANDYTOWA | 3 | 00:01:30 | 70 300 |
11 | TOTALIZATOR SPORTOWY SP ZOO | 35 | 00:05:46 | 60 000 |
12 | COLGATE PALMOLIVE | 4 | 00:02:00 | 57 700 |
13 | UNILEVER | 5 | 00:01:41 | 56 970 |
14 | GRUPA PZU | 4 | 00:02:01 | 54 600 |
15 | KALISZANKA SP Z OO | 4 | 00:01:01 | 33 950 |
16 | ABRA SA | 5 | 00:01:15 | 31 920 |
17 | MOBILE ENTERTAINMENT COMPANYSA | 4 | 00:02:00 | 29 900 |
18 | NOVARTIS | 4 | 00:02:00 | 25 200 |
19 | NESTLE | 2 | 00:00:45 | 24 680 |
20 | SAMSUNG | 43 | 00:05:48 | 22 650 |
Dołącz do dyskusji: IO Pekin 2008: najwięcej widzów miała Ceremonia Otwarcia