Instagram pozwala na publikowanie dokładnych opisów produktów, by ułatwić ich sprzedaż
Serwis Instagram wprowadził dodatkową opcję, która pozwala markom na zamieszczanie przy zdjęciach szerszych informacji dotyczących konkretnych produktów. Takie rozwiązanie ma ułatwić użytkownikom podjęcie decyzji o zakupie. Wśród pierwszych firm wykorzystujących nową możliwość są Kate Spade, JackThreads, Warby Parker, Coach i J.Crew.
Według informacji dostarczonych przez „Fortune” nowe narzędzie zostało udostępnione na razie partnerom Instagrama w Stanach Zjednoczonych.
Chodzi o opcję pozwalającą sprzedawcom na dodawanie dokładniejszych niż dotąd informacji o konkretnych produktach, ale na razie tylko w postach organicznych.
Na dole zdjęć zamieszczanych przez marki ma się pojawić dodatkowa ikona o nazwie „Tap to view”. Po kliknięciu na nią użytkownik Instagrama może zobaczyć dodatkowe dane o konkretnym towarze, na przykład jego cenę, oferowane rozmiary czy wersje kolorystyczne. W rozszerzonym opisie znajduje się też przycisk przenoszący internautę na internetową stronę sprzedawcy, na której może on dokonać zakupu.
Na razie do skorzystania z nowych możliwości informowania o produktach zostało zaproszonych ok. 20 partnerów Instagrama w USA, wśród których są takie marki jak Kate Spade, JackThreads, Warby Parker, Coach i J.Crew. Nie wiadomo kiedy opcja pojawi się globalnie, Instagram zapowiada jednak że w przyszłości ikonę „Tap to view” będzie można zamieszczać także w treściach reklamowych w mobilnej aplikacji.
Dołącz do dyskusji: Instagram pozwala na publikowanie dokładnych opisów produktów, by ułatwić ich sprzedaż