Jak rozkręcić konto na Instagramie? Oto garść cennych porad od jego szefa
Szef Instagrama Adam Mosseri rozpoczął publikowanie rolek wideo z poradami dla użytkowników serwis. Wyjaśnia w nich, jakie czynniki są kluczowe, aby algorytmy platformy pozwalały maksymalizować zasięgi.
W pierwszym filmie Mosseri omówił trzy najważniejsze czynniki, które według jego wiedzy mają największy wpływ na algorytm Instagrama i prowadzą do wyświetlania danej treści przez większą liczbę użytkowników.
„Trzy najważniejsze elementy, które mają znaczenie dla zyskiwania zasięgów, to czas oglądania, polubienia i udostępnienia. Dlatego analizując swoje statystyki, zwracaj szczególną uwagę na średni czas oglądania, liczbę polubień w przeliczeniu na zasięg oraz liczbę udostępnień w przeliczeniu na zasięg” – mówi Adam Mosseri, szef Instagrama.
Zaznacza jednak, że istnieją pewne różnice w zależności od miejsca, w którym treści są wyświetlane, i tego, kto je ogląda. „Polubienia są nieco ważniejsze dla treści wyświetlanych znajomym, a udostępnienia są nieco ważniejsze dla treści wyświetlanych osobom spoza grona naszych znajomych” – wyjaśnia.
Jeśli więc zależy nam na tym, aby więcej dotychczasowych obserwujących zobaczyło posty, kluczowym czynnikiem są polubienia. Im więcej osób kliknie „serduszko”, tym większy zasięg zdobędziemy wśród stałej publiczności.
Udostępnienia na wagę złota
Jeśli chcemy dotrzeć do nowych osób i zwiększyć liczbę swoich obserwatorów, istotne znaczenie mają udostępnienia. Warto więc tworzyć treści, które ludzie będą chcieli przesyłać dalej, ponieważ jest to jasny sygnał, że uważają te posty za godne szerszej publiczności. Instagram odbierze to jako wskazówkę, że treści te powinny być wyświetlane większej liczbie użytkowników w takich miejscach, jak zakładka eksploruj czy rekomendacje.
Oba te czynniki są logiczne, ponieważ system opiera swoje algorytmy na zachowaniach użytkowników i tym, co może najbardziej rezonować w różnych grupach. Na przykład, jeśli wiele osób polubi dany post, może to być żart lub aktualny trend wśród znajomych autora postu, co czyni go ważnym dla osób o podobnych zainteresowaniach. Z kolei udostępnienia sugerują, że ludzie przesyłają te posty osobom spoza grupy obserwujących, co oznacza, że treść ma szersze, bardziej uniwersalne znaczenie.
Komentarze odchodzą do lamusa?
Warto jednak zauważyć, że Mosseri w ogóle nie wspomina o komentarzach. Można przypuszczać, że komentarze są w pewnym sensie uwzględniane w czasie oglądania – całkowitym czasie, jaki ludzie spędzają nad daną treścią. Jeśli ktoś zamieszcza komentarz, spędza więcej czasu na przeglądaniu tej treści, co może oznaczać, że większa liczba komentarzy wciąż przyczynia się w pewnym stopniu do zwiększenia zasięgu.
Instagram nie opiera jednak algorytmów na liczbie wygenerowanych dyskusji. Kiedyś był to kluczowy czynnik, szczególnie na Facebooku, ale w ramach odejścia od treści politycznych Meta znalazła kompromis, aby zmniejszyć wpływ polaryzujących dyskusji.
Biorąc pod uwagę, że większość treści na Instagramie to obecnie filmy, czas oglądania jest trafnym wskaźnikiem, nawet dla treści w formie zdjęć. To również wyjaśnia, dlaczego karuzele (posty z wieloma obrazami) mają wyższe pozycje w rankingu – ich przeglądanie zajmuje więcej czasu.
Dołącz do dyskusji: Jak rozkręcić konto na Instagramie? Oto garść cennych porad od jego szefa