InPost zaczyna współpracę z platformą Packeta
Firma logistyczna InPost będzie współpracować z czeską platformą e-commerce Packeta.
Packeta jest obecna na polskim rynku od września ub. r. Początkowo zaoferowała polskim e-sklepom możliwość wysyłania przesyłek do zagranicznych odbiorców.
Teraz, dzięki nawiązaniu współpracy z InPostem, rozszerza swoją działalność o obsługę klientów indywidualnych. Będą oni mogli odbierać i zwracać przesyłki z zagranicznych e-sklepów w Paczkomatach.
- Widząc, jak bardzo zmienia się polski rynek e-commerce, staramy się reagować i odpowiadać na jego potrzeby. Rozszerzenie naszej oferty i nawiązanie strategicznej współpracy z InPostem, a tym samym wyjście do klientów indywidualnych, to kolejny krok w naszym rozwoju na polskim rynku. Chcemy wspierać zarówno polskie e-sklepy, jak indywidualnych konsumentów i zaoferować im możliwość otrzymywania zagranicznych przesyłek w niskiej cenie - komentuje Justyna Andreas, dyrektor zarządzająca spółki Packeta Poland.
Packeta świadczy kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych. Obecnie działa w sześciu krajach, oferuje dostawy do 34 krajów. Ma ponad 9 tys. własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich. Współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych, w ub.r. obsłużyła 73 mln przesyłek.
InPost zaczął obsługę eBaya, Shopee i OLX
Od wielu lat InPost jest partnerem logistycznym Allegro (jesienią 2020 roku umowę przedłużono o 7 lat), m.in. w ramach usługi Allegro Smart! Realizuje też dostawy zakupów z wielu innych platform e-commerce, m.in. Amazona (w Polsce pojawił się w pełni w marcu ub.r., a usługę Prime uruchomił w październiku), Aliexpress i Shopee (zadebiutowała na naszym rynku jesienią ub.r.).
W listopadzie ub.r. InPost podpisał umowę dotyczącą dostaw zakupów z eBay w Wielkiej Brytanii, a w styczniu br. - pięcioletnią umowę na realizację dostaw zakupów z platformy ogłoszeniowej OLX (w ramach usługi Przesyłki OLX).
W trzecim kwartale ub.r. przychody InPostu zwiększyły się o 18 proc. do 1,274 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA - o 73 proc. do 409 mln zł. Wzrosty były niższe w związku z przejęciem Mondial Relay.
InPost ma w Polsce ponad 16 tys. Paczkomatów
Na początku stycznia InPost podał, że na koniec ub.r. miał w Polsce 16,4 tys. Paczkomatów, co wobec 10,8 tys. rok wcześniej daje wzrost o 53 proc. Firma stawia coraz większe automaty: liczba skrytek w Polsce zwiększyła się przez rok o 63 proc. do 2,41 mln.
Za granicą liczba automatów poszła w górę z 1,5 do 3,9 tys., m.in. dzięki przejęciu Mondial Relay mającego 313 maszyn, a także współpracującego 17 tys. punktami odbioru.
Dołącz do dyskusji: InPost zaczyna współpracę z platformą Packeta