In-Stat: ponad połowa subskrybentów płatnej telewizji w Azji
Azja dominuje na globalnym rynku płatnej telewizji. Z tego kontynentu pochodzi około 50 proc. subskrybentów tego typu usług.
Z danych firmy badawczej In-Stat wynika, że 26,3 proc. ogółu subskrybentów stanowią mieszkańcy Chin, a 22,3 proc. konsumenci z pozostałej części regionu Azji i Pacyfiku. Następne pod tym względem są Europa Zachodnia (15,6 proc.) i Ameryka Północna (15,3 proc.).
"W 2012 roku na całym świecie będzie prawie 3/4 miliarda subskrybentów płatnej telewizji. Do 2014 roku z Azji cały czas będzie pochodzić ponad 50 proc. subskrybentów, a ich całkowita liczba sięgnie wówczas 855 milionów" - prognozuje Norm Bogen, analityk In-Stat.
Z danych firmy wynika również, że w ostatnim kwartale zeszłego roku globalna liczba subskrybentów telewizji internetowej (IPTV) wzrosła o 9,1 proc., a w całym 2009 roku o 46,1 proc., do 33,3 miliona. 49 proc. z nich pochodziło z Europy Wschodniej i Zachodniej.
In-Stat szacuje też, że liczba subskrybentów telewizji kablowej zwiększyła się w ubiegłym roku o 4,4 proc. Tymczasem do roku 2014 liczba subskrybentów telewizji satelitarnej ma sięgnąć 250 milionów.
Dołącz do dyskusji: In-Stat: ponad połowa subskrybentów płatnej telewizji w Azji