SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Canal+ Polska podwoił zysk, wpływy 5 proc. w górę

W ub.r. przychody sprzedażowe grupy kapitałowej Canal+ Polska zwiększyły się o 5,2 proc. do 2,41 mld zł, a przy wzroście kosztów o 3,4 proc. do 2,16 mld zł zysk netto poszedł w górę z 88,12 do 178,25 mln zł. Swoim akcjonariuszom wypłaci 133,68 mln zł dywidendy.

Siedziba Canal+ PolskaSiedziba Canal+ Polska

Przychody grupy Canal+ Polska ze sprzedaży usług klientom wyniosły w ub.r. 1,84 mld zł, wobec 1,8 mld zł rok wcześniej.

Natomiast wpływy ze sprzedaży licencji do treści i dystrybucji filmów poszły w górę rok do roku z 344,62 do 423,26 mln zł. Wynika to z faktu, że w listopadzie 2019 roku Canal+ Polska sfinalizował kupno 70 proc. udziałów dystrybutora filmowego Kino Świat, którego wyniki uwzględnia w swoim bilansie od listopada 2019 roku.

O ile zmalały wyniki Kino Świat?

Nie wiadomo, jak mocno pogorszyły się w ub.r. wyniki Kina Świat wskutek ograniczenia działalności kin po wybuchu epidemii, ponieważ w elektronicznym KRS nie ma jeszcze sprawozdania finansowej spółki. Canal+ Polska w swoim raporcie zaznaczył, że aby zrekompensować spadek wpływów z dystrybucji kinowej, skupiła się na pozostałych kanałach rozpowszechniania filmów, głównie stacjach tv premium i płatnych platformach VoD.

- Zarząd jednostki dominującej monitoruje bieżącą sytuację, zwłaszcza w segmencie dystrybucji kinowej i uważa, iż na dzień zatwierdzenia niniejszego sprawozdania z działalności Grupy nie istnieją zagrożenia dla przyszłej działalności Grupy, w tym w szczególności Kino Świat sp. z o.o. i zakłada powrót do normalnej działalności w segmencie dystrybucji kinowej w kolejnych miesiącach - zapewniono.

Przychody Canal+ Polska ze sprzedaży towarów zwiększyły się z 7,59 8,89 mln zł, a pozostałe wpływy sprzedażowe - ze 134,15 do 135,73 mln zł.

- Pozostałe przychody ze sprzedaży obejmują głównie przychody z usług technicznych takich jak uplink i simulcript, z reklamy oraz przychody z tytułu świadczenia innych usług, takich jak produkcja programów dla innych nadawców telewizyjnych, sprzedaż licencji własnych kanałów tematycznych - wyliczono w sprawozdaniu.

Więcej na usługi obce, amortyzację i marketing

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu grupy Canal+ Polska wyniosły w ub.r. 2,16 mld zł, po wzroście o 3,4 proc. rok do roku.

Mniej więcej dwie trzecie to nakłady na emisję kanałów własnych i nadawców zewnętrznych. W ub.r. sięgnęły 1,47 mld zł, wobec 1,48 mld zł rok wcześniej.

Wydatki na amortyzację zwiększyły się ze 168,49 do 191,12 mln zł, na usługi obce - z 81,47 do 122,11 mln zł, na dystrybucję - ze 102,06 do 121,22 mln zł, a na usługi marketingowe - z 56,19 do 67,31 mln zł.

Za to koszty materiałów i energii skurczyły się z 32,34 do 17,1 mln zł, a podatków i opłat - z 8,41 do 3,52 mln zł.

Kino Świat z 3,5 mln zł z tarczy kredytowej

Wydatki grupy Canal+ Polska na wynagrodzenia zmalały ze 136,03 do 135,76 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 20,06 do 20,57 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na zeszłoroczne kwoty wpłynęła pomoc uzyskana przez Kino Świat po wybuchu epidemii: spółka skorzystała z obniżenia o połowę składek na ubezpieczenie społeczne przez trzy miesiące oraz obniżyła na sześć miesięcy o 20 proc. wynagrodzenie i wymiar pracy osobom zajmującym się dystrybucją kinową (połowę zmniejszonych pensji do kwoty średniej krajowej wypłacano z funduszu państwowego).

Ponadto Kino Świat w maju uzyskało 3,5 mln zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy kredytowej.

Bez dużych odpisów zysk w górę

Mocno wzrosły wyniki rentowności Canal+ Polska. Zysk operacyjny poszedł w górę ze 106,89 do 235,36 mln zł, zysk brutto - ze 109,51 do 222,27 mln zł, a zysk netto - z 88,12 do 178,25 mln zł. W ub.r. firma zapłaciła 44,02 mln zł podatku dochodowego, wobec 21,39 mln zł rok wcześniej.

W 2019 roku zyskowność spółki obciążyło kilka odpisów. Wartość marki N zmniejszono w bilansie z 89 do 8 mln zł, ponieważ firma korzysta z niej już tylko w nazwie stacji nSport+, a w związku z wybuchem epidemii wycenę posiadanych praw sportowych obniżono o 4,22 mln zł do 124,37 mln zł netto.

Pozostałe koszty operacyjne spółki skurczyły się z 90,68 do 13,7 mln zł. Natomiast wydatki finansowe wzrosły z 11,75 do 20,65 mln zł, a wpływy finansowe spadły z 14,39 do 7,55 mln zł, do czego przyczyniło się umocnienie czołowych walut obcych wobec złotego.

134 mln zł dywidendy plus 188 mln zł zaliczki

Akcjonariuszami Canal+ Polska są Grupa Canal+ (ma 51 proc. kapitału), TVN Media (32 proc.) oraz spółka zależna Liberty Global (17 proc.), właściciela UPC.

W połowie kwietnia wspólnicy na walnym zebraniu zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto spółki, który w ujęciu jednostkowym wyniósł 173,34 mln zł, 39,65 mln zł trafi na kapitał rezerwowy, a 133,68 mln zł zostanie im wypłacone jako dywidenda. Dodatkowo w listopadzie ub.r. otrzymali 188,37 mln zł zaliczki dywidendowej z kapitału rezerwowego.

Łącznie Grupa Canal+ uzyska 164,25 mln zł dywidendy, TVN Media - 103,06 mln zł, a spółka zależna Liberty Global - 54,75 mln zł.

Canal+ ma 2,7 mln klientów

W sprawozdaniu finansowym nie podano szczegółowych informacji o sprzedaży głównych usług Canal+. Takie dane firma ujawniła jesienią ub.r. w prospekcie przed niedoszłym debiutem giełdowym. Na koniec czerwca ub.r. miała 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do Grupy TVN Discovery.

Wiosną ub.r. Canal+ Polska uruchomił dwa serwisy VoD dostępne dla wszystkich internautów: Canalplus.com działający w modelu subskrypcyjnym (z filmami, programami i streamingiem 76 stacji tv) oraz Premiery Canal+, w którym można wypożyczać pojedyncze filmy.

Natomiast liczba użytkowników pośrednich Canal+ Polska, czyli głównie korzystających z pakietów Canal+ w sieciach kablowych, rok do roku wzrosła o 2,5 proc., z 321 do 329 tys.

Jesienią ub.r. w ramach oferty publicznej TVN Media i spółka zależna Liberty Global chciały sprzedać wszystkie posiadane akcje Canal+ Polska, nie planowano nowej emisji. Cenę za akcję ustalono na 60 zł, co dawało wycenę firmy wynoszącą 2,65 mld zł. 10 listopada odwołano ofertę, uzasadniając to "zmiennością na rynkach finansowych w ostatnim czasie, wpływającą negatywnie na możliwość przeprowadzenia oferty".

W połowie marca br. Canal+ Polska ponownie złożył prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego. Firma wyjaśniła, że o ewentualnej sprzedaży posiadanych akcji poprzez debiut giełdowy zdecydują TVN Media i Liberty Global.

Dołącz do dyskusji: Canal+ Polska podwoił zysk, wpływy 5 proc. w górę

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Greg12
Zysk ponad 100% w górę, to jest porownywalne tylko z przodownikami pracy w latach 50. Netflix i HBO GO mogą się schować i zamknąć ze wstydu. Niczego śmieszniejszego już dziś nie przeczytam, jakaś miła odskocznia od smutnej rzeczywistosci.
odpowiedź
User
Klient
Zysk dzięki masowym zwolnieniom. Tyle w temacie.
odpowiedź
User
zawer
z czego wynika ten zysk, jest to bardzo podejrzane bo przecież rynek im się kurczy
odpowiedź