SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ikea przygotowała sequel kultowej reklamy sprzed 16 lat

"Lampa" to jedna z najbardziej znanych reklam Ikei, pochodząca z 2002 roku. Po wielu latach marka postanowiła wrócić do tej historii, by uczulić klientów na kwestię recyklingu swoich produktów.

"Lampa" to 60-sekundowy spot z 2002 roku. Tytułowy przedmiot trafia na śmietnik, zastąpiony nową lampką. Kilka dni leży na dworze, moknie. Na koniec do zasmuconych losem lampy widzów przemawia mężczyzna, który mówi, że lampa nie ma uczuć i można zastąpić ją czymś nowszym i lepszym.

Kreację tamtej reklamy przygotowała agencja Crispin Porter + Bogusky, wyreżyserował ją Spike Jonze. Film jest do dziś pokazywany jako przykład znakomicie wykorzystanego storytellingu w reklamie, był nagradzany na wielu festiwalach branżowych, w tym Grand Clio i Grand Prix w Cannes.

"Lampa" wraca z ekologicznym przesłaniem

Po 16 latach Ikea wypuściła sequel "Lampy". Akcja nowej reklamy zaczyna się dzień po deszczowej nocy, którą lampka spędziła na śmietniku. Przedmiot znajduje nowego właściciela - małą dziewczynkę, która ratuje go przed wywózką na wysypisko. W domu lampa dostaje nową żarówkę i staje się towarzyszką wielu miłych chwil dziewczynki. Spot kończy ten mężczyzna, który zwraca uwagę, że widzowie lepiej odbiorą tę historię. Chwali także ponowne wykorzystanie zużytych urządzeń.

Kreację przygotowała kanadyjska agencja Rethink. Spot wyreżyserował Mark Zibert.

Ikea podejmuje w ostatnich miesiącach działania proekologiczne. Kilka tygodni temu zapowiedziano, że w ramach nowej strategii zrównoważonego rozwoju ze sklepów i restauracji szwedzkiej sieci znikną plastikowe produkty jednorazowego użytku ze swoich sklepów i restauracji (słomki, jednorazowe kubki czy worki na śmieci).

Dołącz do dyskusji: Ikea przygotowała sequel kultowej reklamy sprzed 16 lat

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ad
Taka dobra reklama, od razu pomyślałem, że reżyserował Brand Manager a nie jakiś artysta (tfu!).
odpowiedź
User
Pustelnik
Nie no super, zbierajmy zamoczone przedmioty i podłączajmy je do kontaktu :) Raz się żyje prawda?
odpowiedź