IDC: w br. zostanie sprzedanych 7,6 mln tabletów
Rodzący się rynek tabletów medialnych, wypromowany przez iPada firmy Apple, będzie napędzany dzięki wykorzystywaniu tego typu urządzeń jako platformy konsumpcji treści oraz tworzonym na nie przydatnym aplikacjom i usługom.
Firma badawcza IDC prognozuje, że w bieżącym roku na całym świecie zostanie sprzedanych 7,6 miliona, a w roku 2014 ponad 46 milionów tabletów. W tym okresie sprzedaż tego typu urządzeń ma rosnąć rocznie średnio o 57,4 proc.
Dla porównania, w 2014 roku na świecie ma zostać sprzedanych 398 milionów przenośnych komputerów.
"Teraz są pierwsze dni dla tabletów - całkowicie nowej kategorii urządzeń, która znajduje swoje miejsce między smartfonami a przenośnymi pecetami. IDC spodziewa się, że popyt konsumentów na tablety będzie mocno napędzany przez liczbę i różnorodność kompatybilnych aplikacji. Dostępność stworzonych specjalnie na te urządzenia programów oraz odmienne doświadczenia w korzystaniu z nich w porównaniu z pecetem lub smartfonem, będą decydować o rosnącym zapotrzebowaniu ze strony konsumentów. Gdy ta kategoria dojrzeje i dostępnych będzie więcej przeznaczonych na tablety aplikacji, zamiast urządzeń które fajnie jest mieć, dla wielu konsumentów staną się one artykułami pierwszej potrzeby" - twierdzi Susan Kevorkian z IDC.
Dołącz do dyskusji: IDC: w br. zostanie sprzedanych 7,6 mln tabletów