IDC: spowolnienie gospodarcze nie wpływa na rynek reklamy online
Spowolnienie gospodarcze w USA jak na razie nie wpłynęło negatywnie na poziom wydatków na internetową reklamę.
Z najnowszego raportu firmy badawczej IDC wynika, że w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku dochody na amerykańskim rynku reklamy online wyniosły 7,1 miliarda dolarów i były wyższe w porównaniu z I kwartałem roku 2007 o 24 procent - informuje serwis ClickZ.
IDC przedstawiła również prognozę zakładającą dalszy wzrost na poziomie 15 - 20 procent na kwartał w pozostałej części bieżącego roku.
Z kolei udziały internetu na całym rynku reklamy w USA mają wzrosnąć z 8,6 procenta obecnie do 15,6 procenta w roku 2012. Dochody zwiększą się w latach 2007 - 2012 z 25,5 do 51,1 miliarda dolarów.
W I kwartale liderem rynku reklamy online w USA było Google, z udziałami na poziomie 24,8 procenta (wobec 23,1 procenta przed rokiem). Na kolejnych miejscach znalazły się Yahoo i Microsoft.
źródło: ClickZ
Dołącz do dyskusji: IDC: spowolnienie gospodarcze nie wpływa na rynek reklamy online
http://tytuly-gospodarcze.blogspot.com