Należąca do H&M marka Weekday pojawi się wkrótce w Polsce
Należąca do szwedzkiej firmy odzieżowej marka Weekday w przyszłym roku pojawi się na polskim rynku. Jej stacjonarny sklep w warszawskiej Elektrowni Powiśle ma być pierwszym w tej części Europy.
Weekday to odzież inspirowana stylem ulicznym i młodzieżową popkulturą. Marka, której kolekcje tworzone są z poszanowaniem środowiska (blisko 70 proc. ubrań pochodzi ze zrównoważonej produkcji) nie boi się zabierać głosu w ważnych sprawach społecznych, takich jak np. równość płci).
Na rynku marka Weekday konkuruje cenowo głównie z Zarą. Ceny ubrań kształtują się w cenach od 150 zł do 550 zł dla płaszczy czy kurtek i od 100 do 300 zł dla sukienek.
Dotychczas marka miała sklepy stacjonarne głównie w Europie Północnej i Zachodniej. Polska ma być pierwszym krajem w Europie Środkowej, w którym wkrótce się pojawi. Planowane jest otwarcie kolejnych sklepów stacjonarnych w tej części Europy.
Sklep Weekday ma zostać otwarty w warszawskiej Elektrowni Powiśle, której otwarcie zaplanowano na 2020 rok. Ma zajmować 450 m.kw. powierzchni, a sprzedawane w nim będą też produkty takich brandów, jak Vans, Champion i Fila.
H&M jest właścicielem Weekday od 2008 roku. Marka powstała w 2002 roku. Aktualnie jest obecna w 19 krajach, ma tylko 10 sklepów stacjonarnych. Dotychczas w Polsce kolekcje Weekday sprzedawane były przez internet.
Grupa H&M zanotowała w I kwartale 2019 roku (liczonym od 1 grudnia 2018 do 28 lutego 2019 roku) 10 proc. wzrost przychodów, do 4,8 mld euro. W ub.r. marka otworzyła 11 nowych sklepów w naszym kraju - teraz ma ich łącznie 186.
Dołącz do dyskusji: Należąca do H&M marka Weekday pojawi się wkrótce w Polsce