GroupM zmienia model rozliczeniowy. Bez zysków i strat na poziomie krajowym
GroupM (należy do WPP) poinformowała, że jej agencje EssenceMediacom, Wavemaker, MSix & Partners i Mindshare od 2024 roku nie będą już odpowiedzialne za własne budżety.
Chociaż GroupM zawsze stosowała model zysków i strat na poziomie kraju, zmiana będzie polegać na tym, że po raz pierwszy budżety i zasoby będą alokowane wyłącznie w podziale na kraje. Globalny dyrektor naczelny GroupM, Christian Juhl podał tę wiadomość, stanowiącą najnowszy krok w jego planie restrukturyzacji GroupM, w wywiadzie dla Business Insider.
Powiedział, że szefowie agencji zachowają odpowiedzialność za rozwój portfolio klientów i rentowność, ale teraz będą mieli więcej czasu na skupienie się na strategii i zwiększeniu wydajności w całej grupie.
Od czasu objęcia stanowiska dyrektora generalnego w październiku 2019 r. Juhl pracuje nad usprawnieniem działania GroupM, starając się uczynić ją „bardziej firmą zajmującą się oprogramowaniem”, w której technologia jest scentralizowana, dzięki czemu poszczególne agencje mają do niej lepszy dostęp.
Dotychczasowa restrukturyzacja obejmowała utworzenie EssenceMediacom (i EssenceMediacom X w Wielkiej Brytanii) oraz reorganizację globalnego działu marketingu efektywnościowego Grupy M, Nexus, na dwie grupy (praktyki eksperckie i rozwiązania medialne), aby lepiej wspierać agencje mające kontakt z klientem. W ramach zmian w Nexusie przeniósł także zespoły ds. produktów i inżynierów do swojego działu danych Choreograph.
Oczekuje się, że więcej szczegółów na temat uproszczenia GroupM zostanie ogłoszonych podczas Dnia Rynków Kapitałowych w styczniu 2024 r.
W październiku WPP poinformowała o spadku przychodów w III kwartale br. i obniżyła prognozę rocznych przychodów. Oznajmiła wówczas, że do 2025 r. planuje odzyskać 100 mln funtów dzięki obniżeniu „kosztów strukturalnych i nieefektywności”. Niewykluczona jest redukcja zatrudnienia.
Dołącz do dyskusji: GroupM zmienia model rozliczeniowy. Bez zysków i strat na poziomie krajowym