Gong przygotował kampanię Netflixa "Besos kochani" z Magdą Gessler. "Dobrze się z Wami pracuje"
Agencja Gong odpowiada za najnowszą kampanię promującą szósty sezon serialu "Orange is The New Black" od Netflixa. - Besos pani Magdo, besos Netflix. Dobrze się z Wami pracuje - poinformował Bartek Gołębiowski, dyrektor kreatywny agencji.
W ubiegły piątek Netflix zaprezentował spot reklamowy zapowiadający nowy, szósty sezon "Orange is The New Black". Restauratorka Mada Gessler, od lat prowadząca na TVN program "Kuchenne rewolucje" w charakterystycznym dla siebie stylu rozmawia w spocie z jedną z bohaterek serialu Netflixa,"Rudą". Ujęcia i dialogi skomponowano tak, by całość jednocześnie nawiązywała do klimatu "Orange is The New Black" i "Kuchennych rewolucji".
Netflix - jak poinformował portal Wirtualnemedia.pl - zgodnie ze swoją polityką, nie komentuje ani nie udziela informacji na temat prowadzonych działań o charakterze marketingowym.
Za akcję odpowiada Gong
Jak jednak wynika z internetowego wpisu Bartka Gołębiowskiego, dyrektora kreatywnego Gonga, to właśnie ta agencja jest odpowiedzialna za tę akcję.
- Obserwowanie jak coś, co urodziło się kilka tygodni temu na białej kartce w GONGu, zamienia się w viral, jest dla kreatywnego jak dopaminowy haj. Jeszcze na kilka godzin przed publikacją naszego filmu z Magdą Gessler dla Netflixa nie byliśmy pewni. Zażre? A może za duże mamy oczekiwania? Brak dystansu po kilku tygodniach intensywnej pracy? Nikt nie zna w końcu tej perfekcyjnej receptury i zawsze jest w tym spora doza intuicji, ślepej wiary i ryzyka - napisał wczoraj Gołębiowski.
- Ale zażarło. Kilkaset publikacji, kilka milionów wyświetleń filmu rozsianego w różnych miejscach w sieci, feed na fejsie cały na pomarańczowo. Jedynki portali - od Rzeczpospolitej po Do Rzeczy. Vogule Poland wypuszcza koszulki z cytatem z filmu. Sieć kin (sic!) publikuje real-time'owego posta z nawiązaniem do akcji swojej konkurencji. Oferty matrymonialne, gastronomiczne i finansowe dla twórców. Jakieś 50 tys. lajków, 14 tys. share'ów i 10 tys. komentarzy na fanpage Netflixa, które nadal czytamy z błogim zadowoleniem na twarzy. Fajnie w tym naszym adblockowo-adhdowym świecie zrobić coś, co się po prostu podoba.- Besos pani Magdo, besos Netflix. Dobrze się z Wami pracuje - dodał dyrektor kreatywny Gonga.
Ponad 510 tys. odsłon na Youtube
Netflix oraz przedstawiciel agencji Gong odmówili wypowiedzi na temat tego spotu. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, platforma nie zgłosi także kampanii do żadnych branżowych nagród reklamowych w Polsce i zagranicą.
Od momentu publikacji, na YouTube film "Besos kochani" wyświetlono ponad 510 tys. razy, na Facebooku zaś ponad 2,4 mln razy. Na Instagramie zdjęcie zapowiadające klip polubiono ponad 15,4 tys. razy.
Za koncept, kreacje, nadzór nad realizacją filmu odpowiada agencja Gong, spot wyprodukowało studio Warsaw Production. Planowanie i zakup mediów - Wavemaker.
Film z Magdą Gessler to kolejna akcja marketingowa Netflixa skierowana na polski rynek. Niedawno w reklamach systemu rekomendacji serwisu wystąpił Tomasz Zimoch, a we wrześniu ub.r. spoty nowego sezonu „Narcos” nawiązywały do rozgrywanych wtedy meczów naszej reprezentacji piłkarskiej. We współpracy z kilkoma influencerami (m.in. Grupą Filmową Darwin i Krzysztofem Gonciarzem) powstał cykl materiałów "Czarne lusterko", który nawiązywał do serialu "Black Mirror".
W drugim kwartale br. Netflix miał ponad 3,9 mld dolarów przychodów, a zysk netto serwisu osiągnął poziom 384 mln. Platforma przyciągnęła do siebie 5,2 mln nowych klientów, z czego większość pochodzi z rynków poza USA. W sumie z Netflixa korzysta obecnie ponad 130 mln internautów.
Dołącz do dyskusji: Gong przygotował kampanię Netflixa "Besos kochani" z Magdą Gessler. "Dobrze się z Wami pracuje"
Kiedy wreszcie takie wzorce piękna jak Gessler czy Wellman przestaną nas dręczyć w reklamach