SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

GG Network krytykuje badania internetowych stacji radiowych

GG Network skrytykowała raport słuchalności internetowych stacji radiowych autorstwa Gemius i PBI. Firma kontrolująca platformę Open.fm twierdzi, że jej popularność została znacznie zaniżona z powodu nieuwzględnienia osób korzystających z niej bezpośrednio z komunikatora Gadu-Gadu.

Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius pokazały, że kontrolowana przez tę firmę platforma Open.fm miała w grudniu ubiegłego roku ponad 550 tys. użytkowników. GG Network zwrócił jednak uwagę, że analiza objęła aktywność tylko na stronach internetowych, natomiast aż 90 proc. użytkowników Open.fm korzysta z tej stacji bezpośrednio z komunikatora Gadu-Gadu. - Pomijanie tego istotnego faktu prowadzi do mylnej oceny stanu polskiego rynku internetowych stacji radiowych - napisali w oświadczeniu członkowie zarządu firmy. - Analizując najnowsze dane z logów na serwerach Open.fm, jesteśmy pewni, że posiadamy ok. 2 mln słuchaczy miesięcznie - zaznaczyli, dodając, że ta liczba zostanie niedługo zweryfikowana w badaniu GemiusStream, które jest obecnie testowane.


radiostacje 12.2008 użytkownicy odsłony średni czas na użytkownika [godz:min:s]
1 eska.pl 824 698 14 557 807 00:23:53
2 Last.fm 694 317 24 531 232 00:53:12
3 open.fm (dawne gaduradio.pl) 554 697 3 868 132 00:13:04
4 RMF FM 526 684 5 164 735 00:12:15
5 miastomuzyki.pl 516 428 12 285 463 08:45:26
6 Polskie Radio 371 498 6 816 749 00:18:10
7 radiozet.pl 263 337 2 529 514 00:10:36
8 polskastacja.pl 250 369 2 595 660 00:17:02
9 RMF Maxxx 214 712 2 517 230 00:15:17
10 Tuba 158 388 1 817 443 00:16:52
Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2008


GG Network nie wini Gemiusa i PBI za nieodpowiadające rzeczywistości wyniki słuchalności Open.fm w badaniu Megapanel. Firma uważa natomiast, że metody analizy popularności wszystkich stacji powinny być szybciej modyfikowane przez Komitet Badań Radiowych, który zleca je instytutowi MillwardBrown SMG/KRC. Zdaniem GG Network decyzja o uwzględnieniu użytkowników telefonów komórkowych w badaniu Radio Track to zdecydowane zbyt mało.

- KBR systematycznie pomija stacje internetowe, które nie są już jak przed laty tworzone przez garstki zapaleńców, tylko stanowią poważne projekty biznesowe i mają znaczącą liczbę słuchaczy - oceniają członkowie zarządu firmy. - Jest to niestety zrozumiałe działanie: obrona pozycji tradycyjnych rozgłośni przed stacjami internetowymi, które przy obecnym tempie zmian metodologii mogą nigdy nie doczekać się uwzględnienia w badaniach obrazujących rynek.

Dołącz do dyskusji: GG Network krytykuje badania internetowych stacji radiowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl