Gemius zbada izraelski rynek internetowy
Firma badawcza Gemius wygrała przetarg na pomiar oglądalnościwitryn i aplikacji internetowych w Izraelu.
We współpracy z izraelskimi partnerami Erez Bahat & MarketWatch Institute Gemius przeprowadzi badanie gemiusAudiencerealizowane w Polsce pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.
Do przetargu rozpisanego przez Stowarzyszenie AgencjiReklamowych oraz największych izraelskich wydawców stanęły czteryfirmy: comScore Inc., TNS, Nielsen/Netratings oraz Gemius. Dwieostatnie zakwalifikowały się do drugiego etapu konkursu, eliminującz walki o izraelski rynek internetowy dotychczasowegodostarczyciela danych - TNS. 25 grudnia 2007 roku komisja podjęładecyzję o zwycięstwie Gemius.
- Powodem do dumy jest przede wszystkim fakt, że członkowiekomisji przetargowej docenili unikatowość stosowanej przez Gemiusmetodologii, zwłaszcza w konfrontacji z tak renomowanymi agencjamibadawczymi, jak comScore, TNS czy Nielsen - mówi Filip Pieczyński,dyrektor działu operacji międzynarodowych Gemius SA. Głównym celemstawianym przed Gemius na rynku izraelskim jest podniesieniewiarygodności pomiarów internetu uzyskiwanych, jak dotąd, poprzezprowadzenie wywiadów telefonicznych na temat odwiedzanych przezrespondentów stron internetowych.
Wprowadzone na rynek izraelski badanie gemiusAudience opieraćsię będzie na dwóch typach pomiaru: user-centric i site-centric.Pomiar user-centric pozwoli uzyskać informacje o sposobie korzystania z witryn, serwisów i aplikacji internetowych przezużytkowników sieci. W tym celu wyselekcjonowana zostaniereprezentatywna grupa około 25 tysięcy panelistów - internautów,którzy zdecydowali się na uczestnictwo w badaniu. Drugim źródłeminformacji będzie badanie typu site-centric, dostarczająceinformacji o ruchu generowanym na badanych witrynach.
Dołącz do dyskusji: Gemius zbada izraelski rynek internetowy