„Gazeta Wyborcza” i „DGP” w dół, „Rzeczpospolita” i „Fakt” w górę
W listopadzie br. cennikowe wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” i „Dziennika Gazety Prawnej” były o 15 proc. mniejsze niż rok wcześniej. O ponad 10 proc. wzrosły przychody „Rzeczpospolitej”, „Pulsu Biznesu” i „Faktu”.
Cennikowe wpływy reklamowe polskich dzienników (bez autopromocji) w listopadzie br. wyniosły 213,2 mln zł, czyli 3,3 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl. Liderująca pod tym względem „Gazeta Wyborcza” (Agora) kolejny miesiąc z rzędu zanotowała spadek przychodów reklamowych – w listopadzie „na papierze” zarobiła z reklam 13,3 proc. mniej niż w tym samym miesiącu 2009 roku.
Również następna w zestawieniu „Polska The Times” (Polskapresse) osiągnęła mniejsze wpływy reklamowe (o 4 proc.) niż w listopadzie ub.r. W przypadku „Metra” (Agora) spadek tych przychodów wyniósł 8 proc., a w przypadku „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) – 15,4 proc. Jednak najmocniej – o 21,5 proc. – zmniejszyły się w skali roku wpływy reklamowe „Dziennika Polskiego”.
Z drugiej strony „Rzeczpospolita” (Presspublica) w listopadzie br. „na papierze” zarobiła z reklam niecałe 19 proc. więcej niż rok wcześniej, „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) – 14,5 proc. więcej, a „Fakt” (Ringier Axel Springer) – 13,5 proc. więcej. Nieco niższe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotowały „Super Express” (niecałe 10 proc.), „Echo Miasta” (9,5 proc.) i „Express Bydgoski” (8 proc.).
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) | ||
XI.2010 | XI.2009 | |
Gazeta Wyborcza | 65 551 058 zł | 75 575 606 zł |
Polska The Times | 27 601 066 zł | 28 757 660 zł |
Fakt | 23 486 223 zł | 20 698 488 zł |
Rzeczpospolita | 19 213 625 zł | 16 151 708 zł |
Metro | 9 408 388 zł | 10 226 420 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 9 403 657 zł | 11 113 177 zł |
Super Express | 9 366 497 zł | 8 523 850 zł |
Puls Biznesu | 4 514 360 zł | 3 937 605 zł |
Express Bydgoski | 3 854 251 zł | 3 557 228 zł |
Echo Miasta | 3 822 341 zł | 3 487 552 zł |
Dziennik Polski | 3 123 579 zł | 3 975 826 zł |
monitorowane tytuły razem | 213 213 797 zł | 220 361 468 zł |
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „DGP” w dół, „Rzeczpospolita” i „Fakt” w górę
Skandal!