“Gala” o 81 proc. do góry, “Party” poniżej 400 000 egz.
Liderem sprzedaży w segmencie dwutygodników people w listopadzie 2011 roku był magazyn “Show”. Zepchnął on z tego miejsca “Party”, które zanotowało największy spadek. Trzeci był ukazujący się drugi miesiąc “Flesz”. Najwięcej zyskała “Gala” i wyprzedziła “Vivę!”.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu “Show” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie ub.r. wyniosła 465 232 egz. i była wyższa o 10,7 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. W jedenastym miesiącu ub.r. tytuł ten obniżył cenę do 1,50 zł, podczas gdy rok wcześniej kosztował 1,99 zł.
Z pozycji pierwszej na drugą spadł konkurencyjny magazyn “Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska). Jego sprzedaż zmalała o 9,5 proc. i wyniosła 399 616 egz. Dwutygodnik ten od sierpnia ub.r. ukazywał się w cenie 2,20 zł, podczas gdy w listopadzie 2010 roku kosztował jeszcze 1,99 zł.
Na podium znalazł się też drugi tytuł Edipresse - wprowadzony na rynek w październiku ub.r., “Flesz. Gwiazdy & Styl”. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 341 950 egz.
Czwarte miejsce zajęła wydawany przez G+J Polska dwutygodnik “Gala”. Jego wynik sprzedażowy wyniósł 134 352 egz. i był aż o 80,8 proc. wyższy niż rok wcześniej, gdy pismo było tygodnikiem. W listopadzie br. tytuł miał jeden numer w cenie promocyjnej 1,99 zł (drugi kosztował normalnie 4,99 zł). Rok wcześniej „Gala” miała cenę 3,99 zł lub 3,50 zł.
Na ostatniej, piątej lokacie znalazła się ”Viva!” (Edipresse Polska), która w listopadzie ub.r. sprzedała się w liczbie 128 143 egz., czyli o 5 proc. niższej niż rok wcześniej. Magazyn ten miał w listopadzie wydań promocyjnych - każdy numer kosztował 5,99 zł.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Show | 465 232 | 420 160 |
Party Życie Gwiazd | 399 616 | 441 792 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 341 950 | - |
Gala | 134 352 | 74 312 |
Viva | 128 143 | 134 925 |
W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największy wzrost sprzedaży ogółem zanotowała „Gala”. Tytuł ten zyskał aż 67 proc. W październiku pismo to nie miało promocji cenowych.
Najwięcej stracił natomiast ”Flesz” - jego sprzedaż ogółem w drugim miesiącu ukazywania się była o 32,6 proc. niższa niż w miesiącu debiutu. Kosztował wtedy jednak już 2,20 zł, podczas gdy w październiku miał cenę promocyjną 1,50 zł.
Wirtualnemedia.pl | 2011 | |
ZKDP | listopad | październik |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Show | 465 232 | 455 225 |
Party Życie Gwiazd | 399 616 | 452 754 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 341 950 | 507 330 |
Gala | 134 352 | 80 447 |
Viva | 128 143 | 157 776 |
Dołącz do dyskusji: “Gala” o 81 proc. do góry, “Party” poniżej 400 000 egz.