SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ford musi zapłacić 19,2 mln dolarów za "fałszywe" reklamy

Koncern motoryzacyjny Ford Corporation musi zapłacić władzom Stanów Zjednoczonych 19,2 mln dolarów za przedstawianie w swoich reklamach nieprawdziwych informacji na temat m.in. oszczędności paliwa i ładowności pojazdów. Firma zawarła ugodę w trybie przedprocesowym.

Ford F-150, fot.: Ford Ford F-150, fot.: Ford

Sprawa dotyczy modeli hybrydowych Ford C-Max 2013-2014 i pickup'ów Super Duty 2011-2014. Chodzi o reklamy, w których producent w 2013 roku informował o oszczędności paliwa i zwiększonej ładowność, co nie odpowiadało rzeczywistości.

Na przykład Ford błędnie przedstawił odległość, jaką kierowcy mogą przebyć bez tankowania, a także argumentował, że styl jazdy nie wpływa na zużycie paliwa przez pojazdy.

Ponadto producent samochodów zastosował zwodniczą metodologię do obliczania ładowności samochodów w swojej klasie pojazdu. Do obliczeń wzięto model, w którym nie było podstawowego wyposażenia: m.in. takich elementów jak koło zapasowe, podnośnik, radio i konsola środkowa. Tym samym zniekształcone dane pozwoliły modelom hybrydowym uzyskać status najlepszych pod względem nośności.

- Ford od lat zachwala imponującą oszczędność paliwa i ładowność swoich samochodów osobowych i ciężarowych. Jednak liczby te nie były oparte na rzeczywistości, w wyniku czego klienci otrzymywali pojazdy, które nie spełniały określonych norm - powiedział Tom Miller, prokurator generalny stanu Iowa.

Kwestia fałszywej reklamy została zamknięta w trybie przedprocesowym - poza sądem. Producentowi udało się natychmiast wynegocjować ugodę z 40 stanami, wypłacając im odszkodowanie. Jednocześnie firma nie przyznała się do winy.

W ramach ugody Ford został zobowiązany nie tylko do zapłaty 19,2 mln dolarów, ale też nałożono na firmę zakaz podawania w reklamach kolejnych fałszywych lub wprowadzających w błąd informacji na temat szacowanego zużycia paliwa lub ładowności jakiegokolwiek nowego modelu.

Dołącz do dyskusji: Ford musi zapłacić 19,2 mln dolarów za "fałszywe" reklamy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Która to motoryzacyjna firma amerykańska w latach 50-tych czy 60-tych wolała wypłacać odszkodowania za wypadki spowodowane wadą w autach niż je naprawić bo tak wychodziło taniej.
0 0
odpowiedź