Film Produkcja znów z zyskiem, 96 proc. wpływów z reklam
W ub.r. Film Produkcja osiągnęła wzrost przychodów o 70,6 proc. do 36,51 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 381,9 tys. zł do 1,5 mln zł.
W ub.r. Film Produkcja 96,3 proc. przychodów wygenerowała z realizacji spotów reklamowych (rok wcześniej było to 93,1 proc.), a 3,7 proc. z filmów fabularnych.
Firma w ub.r. pracowała przy produkcji reklam m.in. firm i marek Smyk, ING Bank Śląski, vivo, Orlen, ManoMano, Alior Bank, Samsung, Pepsi, Bank Millennium, Przysnacki, Żywiec, Desperados, Warka, KFC, Yope, Orange, Knorr i Blik oraz przy teledyskach wykonawców sym fera, Szczyl, PRO8L3M, Martin Lange i Król.
Wiosną ub.r. do kin trafił film fabularny „Woka”, który Film Produkcja wyprodukowała wspólnie z islandzką firmą Saga Film.
Wynik Film Produkcji ze zmiany stanu produktów poszedł w górę z 247,8 tys. zł straty do 3,04 mln zł zysku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne firmy sięgnęły 38,42 mln zł, po wzroście rok do roku o 77,7 proc. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych poszły w górę z 15,68 do 31,66 mln zł.
Wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 3,58 do 4,1 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 854,2 tys. zł do 1,26 mln zł. Za to pozostałe koszty operacyjne zmalały z 6,27 do 3 mln zł, a pozostałe wpływy - z 6,45 do 3,69 mln zł. W 2020 roku spółka dostała 3,05 mln zł pożyczki w ramach tzw. tarczy finansowej, w ub.r. umorzono spłatę całej kwoty.
Wynik sprzedażowy Film Produkcji poszedł w górę z 471 tys. zł straty do 1,12 mln zł zysku, a wynik netto - z 381,9 tys. zł straty do 1,5 mln zł zysku.
Z zeszłorocznego zysku pokryto stratę sprzed roku, a 1,12 mln zł przeznaczono na kapitał zapasowy. 79,59 proc. kapitału Film Produkcji ma jej prezes Stanisław Dziedzic. 20,07 proc. akcji należy do wiceprezesa Konrada Mikołajczyka, a po 0,17 proc. do Łukasza Dziedzica i Andrzeja Dziedzica.
W br. wzrost w reklamie zwolnił
W sprawozdaniu Film Produkcji zwrócono uwagę, że wiosną br. wzrost rynku reklamowego zmalał wskutek wojny w Ukrainie. Przełożyło się to także na wyniki spółki.
- Rynek reklamowy w 2022 r. może się jeszcze spowolnić, niemniej stabilny, doświadczony i zmotywowany zespół pracowników i współpracowników Spółki, korzystna sytuacja finansowa i będące w trakcie realizacji plany rozwoju jednostek współpracujących, powinny przełożyć się na wyższą niż wzrost branży dynamikę przychodów i zysków - zaznaczono.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Film Produkcja znów z zyskiem, 96 proc. wpływów z reklam