SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook: wpływy wzrosły o 28 proc., a zysk zmalał o połowę, użytkowników przybywa poza USA, Kanadą i Europą

W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczy koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.

Facebook zarabia prawie wyłącznie na reklamach - w minionym kwartale przychody z tego źródła wyniosły 16,62 mld dolarów, stanowiąc 98,4 proc. łącznych wpływów koncernu, do którego oprócz platformy Facebook i powiązanego z nią Messengera należą Instagram i WhatsApp. W skali roku przychody reklamowe zwiększyły się o 27,5 proc.

Natomiast wpływy koncernu z płatności i innych źródeł poszły w górę o 35,7 proc. do 262 mln dolarów.

Przychody z obu źródeł były rekordowe, jeśli chodzi o drugie kwartały i niewiele niższe od tych z czwartego kwartału ub.r.

Prawie połowa wpływów w USA i Kanadzie, równie szybko rosną w Azji

W minionym kwartale przychody Facebooka z USA i Kanady wyniosły 8,11 mld dolarów, o 29,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Koncern w tych dwóch krajach niezmiennie osiąga prawie połową swoich całkowitych wpływów.

Równie mocno - o 30 proc., do 3,01 mld dolarów, poszły w górę wpływy Facebooka w Azji i regionie Pacyfiku. W Europie zwiększyły się o 24,4 proc. do 4,11 mld dolarów, a w pozostałych regionach (głównie Afryce i Ameryce Południowej) - o 21,1 proc. do 1,65 mld dolarów.

Udział poszczególnych regionów i dynamika wzrostu w nich wyglądają podobnie w przypadku wpływów reklamowych. Natomiast w przychodach z płatności i innych źródeł dominują USA i Kanada, gdzie w minionym kwartale wyniosły one 163 mln dolarów, o 43 proc. więcej niż rok wcześniej.

W Europie te przychody poszły w górę o jedną piątą do 66 mln dolarów, natomiast w pozostałych częściach świata wyniosły łącznie 33 mln dolarów, wobec 24 mln dolarów przed rokiem.


W minionym kwartale Facebook z każdego użytkownika miał średnio 7,05 dolarów wpływów (wobec 5,97 dolara rok wcześniej): 6,94 dolarów z reklam i 11 centów z płatności i innych źródeł.

Zdecydowanie najcenniejsi dla firmy są użytkownicy z USA i Kanady - tam wskaźnik przeciętnego przychodu (ARPU) wyniósł 33,27 dolarów, po wzroście rok do roku z 25,91 dolarów.

W Europie ARPU zwiększyło się w skali roku z 8,76 do 10,70 dolarów, w Azji i regionie Pacyfiku - z 2,62 do 3,04 dolarów, a w pozostałych regionach - z 1,91 do 2,13 dolarów.

W Azji, Afryce i Ameryce Południowej przybyło dużo więcej użytkowników niż w USA, Kanadzie i Europie

W zeszłym kwartale Facebook miał 2,41 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca, wobec 2,23 mld rok wcześniej (to daje wzrost o 8 proc.).

W USA i Kanadzie liczba takich użytkowników zwiększyła się rok do roku jedynie o 1,2 proc. do 244 mln, a w Europie - o 2,4 proc. do 385 mln. Dużo większe wzrosty - zarówno procentowe, jak i liczbowe - nastąpiły w pozostałych regionach: w Azji i Pacyfiku o 12,2 proc. do 1 mld, a w innych częściach świata o 8,2 proc. do 782 mln.

Codziennie na Facebooka zaglądało natomiast 1,59 mld internautów: 615 mln w Azji i regionie Pacyfiku, 499 w regionach określonych jako pozostałe, 286 mln w Europie, a 187 mln w USA i Kanadzie.

5 mld kary od FTC obciążyło zysk

Wydatki Facebook w zeszłym kwartale zwiększyły się dużo mocniej od przychodów - z 7,37 do 12,26 mld dolarów, czyli o 66,4 proc.

Przyczynił się do tego przede wszystkim wzrost kosztów administracyjnych i ogólnych - w minionym kwartale z 776 mln do 3,22 mld dolarów, a w całym pierwszym półroczu z 1,53 do 7,29 mld dolarów. W tej ostatnie kwocie zawarte jest 5 mld dolarów kary od Federalnej Komisji Handlu w USA, którą Facebook zgodził się zapłacić w ramach ugody za nienależyte przetwarzanie danych użytkowników (trafiły m.in. do firmy Cambridge Analytica, co ujawniono w ub.r.).

Koncern na poczet tej kary odpisał 3 mld dolarów w pierwszym kwartale i 2 mld dolarów w drugim. W 2017 i 2018 roku koszty administracyjne i ogólne wynosiły 5-7 proc. jego łącznych wydatków, natomiast w minionych dwóch kwartałach było to 27 i 19 proc.

Kwartalny zysk operacyjny Facebooka zmniejszył się w skali roku z 5,86 do 4,63 mld dolarów, a półroczny - z 11,31 do 7,94 mld dolarów.

Do tego doszły jeszcze wyższe koszty podatkowe - w zeszłym kwartale wzrosły rok do roku z 762 mln do 2,22 mld dolarów, a w całym półroczu z 1,38 do 3,27 mld dolarów.

W konsekwencji zysk netto koncernu zmalał jeszcze bardziej - z 5,11 do 2,62 mld dolarów w minionym kwartale, a z 10,09 do 5,04 mld dolarów w pierwszej połowie br.

Dołącz do dyskusji: Facebook: wpływy wzrosły o 28 proc., a zysk zmalał o połowę, użytkowników przybywa poza USA, Kanadą i Europą

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
proste i bez gadania
Może i użytkowników jest tam cała rzesza ale czas przebywania na serwisie coraz bardziej maleje, ludzie nie mają na to czasu, po prostu szkoda na to czasu, nie ma się co oszukiwać.
odpowiedź