SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook i Gazeta.pl przed NK.pl, Google i Interia w górę

We wrześniu Facebook i serwisy Gazeta.pl zanotowały więcej użytkowników niż NK.pl. Natomiast strony Google, Interii, Polskapresse i Muratora zyskały po ok. 500 tys. real users.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że Facebooka odwiedziło we wrześniu ok. 450 tys. polskich użytkowników mniej niż w sierpniu. Mimo że portal po raz pierwszy od dłuższego czasu zanotował znaczący spadek zasięgu, wyprzedził NK.pl, ponieważ ten serwis w skali miesiąca stracił ponad 550 tys. real users. Z kolei serwisy Gazeta.pl zyskały 480 tys. użytkowników, dzięki czemu również wyprzedziły NK.pl.

Większość z pozostałych czołowych portali osiągnęła z sierpnia na wrzesień wzrosty liczby użytkowników. Strony Google odwiedziło 480 tys. real users więcej, witryny Onetu - ok. 150 tys. więcej, a YouTube’a - ponad 200 tys. więcej. Za to Wikipedia zyskała w skali miesiąca ponad 2 mln polskich użytkowników, a serwisy Mozilli - ok. 1,8 mln. W pierwszej dziesiątce zestawienia tylko strony Allegro i o2.pl miały nieznacznie mniej real users niż miesiąc wcześniej.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 586 134 93,47%  
2 Grupa Onet.pl 13 589 672 72,23% tak
3 youtube.com 12 546 882 66,69%  
4 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 317 035 65,47% tak
5 facebook.com 11 725 422 62,32%  
6 Grupa Gazeta.pl 11 630 389 61,82% tak
7 Grupa Nk.pl 11 628 873 61,81%  
8 Grupa Allegro.pl 11 566 594 61,48% tak
9 Grupa Interia.pl 11 184 345 59,45% tak
10 Grupa O2.pl 9 863 440 52,43% tak
11 Grupa Wikipedia 9 526 033 50,63%  
12 Grupa Mozilla 7 017 215 37,30%  
13 Grupa Polskapresse 5 629 256 29,92% tak
14 Grupa Murator 5 094 563 27,08% tak
15 Grupa Next Infor 5 067 612 26,94% tak
16 Grupa GG Network 5 034 295 26,76% tak
17 Grupa Money.pl 4 816 454 25,60% tak
18 Grupa Ringier Axel Springer 4 783 257 25,42% tak
19 Grupa Microsoft 4 768 537 25,35%  
20 Grupa Media Regionalne 4 746 857 25,23%  


W dalszej części rankingu warto zwrócić uwagę, że strony Polskapresse zyskały ok. 500 tys. użytkowników, serwisy Muratora - ok. 450 tys., natomiast witryny TVN - mniej więcej 600 tys. W przypadku TVN ten wzrost można wiązać z uruchomieniem przez nadawcę serwisu wideo TVN Player (zobacz, jak oceniają go eksperci).  

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa zasięg  użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 13 589 672 72,23%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 317 035 65,47%
3 Grupa Gazeta.pl 11 630 389 61,82%
4 Grupa Allegro.pl 11 566 594 61,48%
5 Grupa Interia.pl 11 184 345 59,45%
6 Grupa O2.pl 9 863 440 52,43%
7 Grupa Polskapresse 5 629 256 29,92%
8 Grupa Murator 5 094 563 27,08%
9 Grupa Next Infor 5 067 612 26,94%
10 Grupa GG Network 5 034 295 26,76%
11 Grupa Money.pl 4 816 454 25,60%
12 Grupa Ringier Axel Springer 4 783 257 25,42%
13 dobreprogramy.pl 3 868 302 20,56%
14 Grupa TVN 3 750 109 19,93%
15 Grupa Panorama Firm 3 480 986 18,50%
16 Grupa Spolecznosci.pl 3 465 490 18,42%
17 filmweb.pl 3 219 392 17,11%
18 Grupa Edipresse.pl 3 138 467 16,68%
19 Grupa Pkt.pl 2 676 053 14,22%
20 nokaut.pl 2 640 284 14,03%


We wrześniu na zasięgu zyskały obie domeny Google: goole.pl - prawie 600 tys. real users, a google.com - aż 1,6 mln. Ta druga domena przesunęła się o cztery miejsca w górę. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 924 440 89,96%  
2 youtube.com 12 546 882 66,69%  
3 onet.pl 12 534 295 66,62% tak
4 google.com 12 227 920 64,99%  
5 facebook.com 11 725 422 62,32%  
6 nk.pl 11 623 715 61,78%  
7 allegro.pl 10 781 285 57,31% tak
8 wp.pl 10 709 096 56,92% tak
9 wikipedia.org 9 436 027 50,16%  
10 gazeta.pl 8 229 583 43,74% tak
11 interia.pl 7 506 244 39,90% tak
12 mozilla.org 6 807 592 36,18%  
13 chomikuj.pl 5 129 122 27,26% tak
14 blogspot.com 4 883 746 25,96%  
15 zumi.pl 4 633 396 24,63% tak
16 ceneo.pl 4 593 674 24,42% tak
17 wrzuta.pl 4 239 310 22,53% tak
18 o2.pl 4 136 556 21,99% tak
19 demotywatory.pl 4 130 689 21,96%  
20 otomoto.pl 4 058 315 21,57% tak


Na stronach Allegro wykonano ok. 160 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej. Za to serwisy Onetu, WP z Orange, Interii i o2.pl zanotowały pod tym względem niewielkie spadki. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon krajowych
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 4 424 586 937 11 566 594
2 Grupa Onet.pl 2 796 848 267 13 589 672
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange 2 218 790 210 12 317 035
4 Grupa Gazeta.pl 1 049 029 822 11 630 389
5 Grupa Interia.pl 1 047 498 187 11 184 345
6 Grupa O2.pl 935 938 700 9 863 440
7 Grupa Spolecznosci.pl 659 707 638 3 465 490
8 filmweb.pl 169 286 645 3 219 392
9 Grupa TVN 130 991 530 3 750 109
10 tablica.pl 125 665 170 2 595 764


Korzyści z uruchomienia TVN Playera widać wyraźnie w statystykach czasu spędzanego na stronach TVN przez ich użytkowników. We wrześniu przeciętny użytkownik korzystał z tych stron trzy razy dłużej niż w sierpniu. Pozostałe serwisy z czołowej dziesiątki - z wyjątkiem stron o2.pl, Spolecznosci.pl, Muratora - osiągnęły pod tym względem nieznaczne wzrosty. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 69770599,7 05:08:03 13 589 672
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 67537533,54 05:29:00 12 317 035
3 Grupa Allegro.pl 48309667,27 04:10:36 11 566 594
4 Grupa Interia.pl 38916372,86 03:28:46 11 184 345
5 Grupa O2.pl 25216914,78 02:33:24 9 863 440
6 Grupa Gazeta.pl 23910233,66 02:03:21 11 630 389
7 Grupa TVN 10959705,43 02:55:21 3 750 109
8 Grupa GG Network 7938391,88 01:34:37 5 034 295
9 Grupa Spolecznosci.pl 7273740,69 02:05:56 3 465 490
10 Grupa Murator 7033989,39 01:22:50 5 094 563
11 Grupa Eurozet 4971331,25 07:25:55 668 921
12 Grupa Polskie Radio 3937704,35 03:36:02 1 093 658
13 Grupa Ling.pl 2714015,68 03:23:38 799 695
14 Grupa Targeo.pl 1852060,31 01:15:19 1 475 416
15 wyspagier.pl 1809178,21 01:25:26 1 270 568
16 Grupa Polskapresse 1747448,9 00:18:38 5 629 256
17 joemonster.org 1716897,43 01:16:46 1 341 876
18 Grupa Money.pl 1538717,42 00:19:10 4 816 454
19 filmweb.pl 1502286,09 00:28:00 3 219 392
20 tablica.pl 1437959,81 00:33:14 2 595 764


Wszystkie czołowe aplikacje zanotowały duże spadki zasięgu. Gadu-Gadu miało ponad 350 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, Skype i Winamp - po ok. 500 tys. mniej, a Windows Media Player - prawie 700 tys. mniej. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp. nazwa zasięg aktywne programy* audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 31,07% 5 846 280 tak
2 Komunikator Skype 18,31% 3 444 599  
3 Windows Media Player 16,95% 3 189 292  
4 Winamp 7,06% 1 327 842  
5 Ipla 5,98% 1 125 022  
6 OpenFM 2,70% 508 472  
7 RealPlayer 1,91% 358 562  
8 VLC media player 1,52% 286 046  
9 Komunikator Tlen.pl 1,49% 280 435 tak
10 Windows Live Messenger 1,38% 259 716  
11 Aplikacja Google Desktop 1,14% 215 253  
12 iTunes 0,85% 159 167  
13 Komunikator AQQ 0,76% 142 282  
14 Google Earth 0,64% 120 174  
15 QuickTime 0,52% 98 397  
16 BestPlayer 0,48% 90 744  
17 KMplayer 0,42% 79 533  
18 AIMP 0,39% 72 930  
19 Foobar2000 0,29% 54 743  
20 GOM Player 0,29% 54 123  

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
Liczebność próby: N= 12 419. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Facebook i Gazeta.pl przed NK.pl, Google i Interia w górę

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
link-expert
Wzrost Gazeta.pl to z jednej strony wysoka jakość tekstów dziennikarskich, które często są linkowane m.in. w facebooku, a być może też mniej "agresywna" SEO optymalizacja portalu. Tytuły newsów nie są na siłę pisane pod Google, nie są nienaturalne, w czym prym wiedzie WP.

Gazeta stosuje też inną niż onet i wp strukturę serwisów tematycznych. Zamiast domen podrzędnych biznes.onet.pl, sport.onet.pl mają domeny najwyższego poziomu TLD, wyborcza.biz. sport.pl, choć w mojej ocenie budowa struktury na domenach podrzędnych jest jak najbardziej prawidłowa. Póki co WP i Onet są przed Gazetą.

Co do nk.pl tendencja spadkowa jest z pewnością nieodwracalna. Ludzie są zmęczeni tym portalem. Są też tacy, którzy likwidują profile. na Facebooku.
0 0
odpowiedź
User
cdr
"Wzrost Gazeta.pl to z jednej strony wysoka jakość tekstów dziennikarskich "

buhahahahaha, chyba człowieku nie wiesz co piszesz....
0 0
odpowiedź
User
cocks
2 komentarze i oto mamy polskie społeczeństwo :)))
0 0
odpowiedź