Eurosport liderem, Extreme Sports najwięcej zyskał
Liderem oglądalności wśród kanałów sportowych mimo spadku pozostał w marcu br. Eurosport. Największy wzrost przypadł stacji Extreme Sports Channel, zaś najwięcej stracił Canal+ Sport 2.
Eurosport zanotował w zeszłym miesiącu 0,56 proc udziału w rynku, czyli o 12,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Tuż za nim na drugiej pozycji uplasował się Polsat Sport z wynikiem 0,52 proc., po wzroście o 19,7 proc. Trzeci był kanał TVP Sport, który zanotował jeszcze większy wzrost, wynoszący 37,4 proc. Jego udział był jednak znacznie niższy od dwóch czołowych kanałów i wyniósł 0,20 proc.
Najwięcej zyskał zajmujący szóste miejsce Extreme Sports Channel, którego udział poszedł do góry o 45,8 proc. do 0,09 proc. Największy spadek zanotował ostatni w rankingu Canal+ Sport 2 – jego wynik zmalał o 40 proc. do 0,01 proc.
marzec | wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Eurosport | 40 610 | 0,639 | 36 267 | 0,560 |
Polsat Sport | 27 469 | 0,432 | 33 491 | 0,517 |
TVP Sport | 9 319 | 0,147 | 13 078 | 0,202 |
Canal+ Sport | 10 310 | 0,162 | 9 406 | 0,145 |
Polsat Sport Extra | 10 865 | 0,171 | 7 426 | 0,115 |
Extreme Sports | 3 768 | 0,059 | 5 557 | 0,086 |
Eurosport 2 | 4 323 | 0,068 | 4 872 | 0,075 |
Orange Sport Info | 1 924 | 0,030 | 1 784 | 0,028 |
Sportklub | 1 414 | 0,022 | 1 680 | 0,026 |
Polsat Futbol | 1 285 | 0,020 | 1 015 | 0,016 |
ESPN Classic | 689 | 0,011 | 804 | 0,012 |
Canal+ Sport 2 | 1 256 | 0,020 | 769 | 0,012 |
Wśród widzów między 16 a 49 rokiem liderem był z kolei Polsat Sport, którego udział wyniósł 0,54 proc. po wzroście o 26,5 proc. Drugą lokatę zajął Eurosport (0,32 proc., spadek o 33,5 proc), na podium znalazł się też TVP Sport (0,19 proc., wzrost o 39,7 proc. - największy w rankingu). Liderem spadku tak jak w grupie 4+ była stacja Canal+ Sport 2.
marzec | wszyscy 16-49 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polsat Sport | 11 438 | 0,427 | 14 421 | 0,540 |
Eurosport | 12 956 | 0,483 | 8 568 | 0,321 |
TVP Sport | 3 653 | 0,136 | 5 085 | 0,190 |
Canal+ Sport | 5 984 | 0,223 | 4 866 | 0,182 |
Extreme Sports | 2 492 | 0,093 | 3 326 | 0,124 |
Polsat Sport Extra | 5 101 | 0,190 | 3 134 | 0,117 |
Eurosport 2 | 1 586 | 0,059 | 2 059 | 0,077 |
Sportklub | 656 | 0,024 | 781 | 0,029 |
Orange Sport Info | 568 | 0,021 | 544 | 0,020 |
Polsat Futbol | 486 | 0,018 | 421 | 0,016 |
Canal+ Sport 2 | 597 | 0,022 | 308 | 0,012 |
ESPN Classic | 231 | 0,009 | 306 | 0,011 |
Najpopularniejszą pozycją w marcu br. na antenie Eurosportu była transmisja z zawodów w kombinacji norweskiej, która przyciągnęła 440 tys. widzów.
Raport top programów | ||
Eurosport | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
W.CH /NORDIC COMBINED SKII/ | 439 247 | 5,186 |
W.CH /SKI JUMPING/ | 435 253 | 3,362 |
BREAKING THE ICE /WINTER SPORTS/ | 398 130 | 3,370 |
W.CUP /SKI JUMPING/ | 369 467 | 3,541 |
W.CUP /CROSS - COUNTRY SKIING/ | 335 437 | 3,193 |
W.CH /CROSS-COUNTRY SKIING/ | 213 630 | 2,510 |
WINTERSPORTS WEEKEND MAGAZINE | 205 027 | 2,057 |
W.CH /BIATHLON/ | 186 414 | 1,962 |
NATIONAL TOURS /CYCLING/ | 167 695 | 1,519 |
INDOOR E.CH /ATHELTICS/ | 163 235 | 1,248 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Eurosport liderem, Extreme Sports najwięcej zyskał