SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

EssenceMediacom broni obsługi mediowej Sky w Europie

Firma Sky Group rozpoczęła przetarg na obsługę mediową w Europie. Budżetu broni EssenceMediacom (GroupM/WPP). To pierwszy od 2017 przegląd mediowy. 

Rynki objęte przetargiem obejmują m.in Wielką Brytanię, Irlandię, Włochy, Niemcy, Austrię, Szwajcarię. Przegląd nadzoruje firma Aperto.

Do przetargu miały zostać zaproszone główne holdingi reklamowe, czyli m.in. WPP, IPG, Publicis Groupe, Dentsu, OMG. 

Według źródeł branżowych Sky wydała około 250 mln funtów na zakup mediów w Wielkiej Brytanii w 2022 r. i 183 mln funtów w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 r.

Firma Sky ostatni raz prowadziła przetarg mediowy w 2017 roku. Wówczas budżet mediowy tego klienta obroniła agencja Mediacom (obecnie EssenceMediacom), która zaczęła pracować dla niego w 2013 roku - po tym jak w przetargu pokonała Zenith (Publicis Groupe) Carat (dentsu). 

Agencja obsługiwała już budżet mediowy Sky w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii i Austrii, a potem rozszerzyła współpracę o działania SEO w Wielkiej Brytanii i została wyłączną agencją mediową w Niemczech (wcześniej dzieliła budżet z siostrzaną agencją Mindshare). 

Obecny przetarg nie obejmuje Włoch - tam firmę Sky obsługuje Wavemaker (GroupM/WPP). 

Dołącz do dyskusji: EssenceMediacom broni obsługi mediowej Sky w Europie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl